ساخت مترو در پایتخت تسریع می‌شود

مدیرعامل شرکت مترو تهران از طرح پیاده‌سازی سیستم مدیریت دانش در شرکت راه آهن شهری تهران و حومه خبر داد و گفت: با اجرای این پروژه شاهد کاهش زمان ساخت و هزینه‌ها در پروژه‌های مترو خواهیم بود.

به گزارش ایمنا، علی امام در جلسه افتتاحیه پروژه مدیریت دانش شرکت مترو که با حضور اعضای کمیته اجرایی پروژه و برخی از مدیران شرکت مترو برگزار شد، با اشاره به انجام «طرح جامع بهبود عملکرد در شرکت مترو» اظهارداشت: از سال گذشته این طرح توسط همکاران ما به منظور مشخص شدن استراتژی و راهبردهای شرکت مترو و نیز مستند سازی و بهسازی فرآیندها اجرا شد.

امام با اشاره به اینکه ارکان هدایت کننده و اهداف راهبردی خروجی از این طرح برای افق ۱۴۰۹ در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: در این طرح برای یک بازه زمانی ۱۱ ساله اهداف و برنامه های شرکت مترو ذکر شده است؛  همچنین فرآیندهای موجود در شرکت مدون شد و برخی نیز بهبود یافت. از سوی دیگر الزامات توسعه منابع انسانی برای انجام این فرآیندها مشخص شد.

مدیرعامل شرکت مترو تهران با اشاره به فاز دوم طرح جامع بهبود عملکرد در شرکت مترو تصریح کرد: در قالب این فاز چند پروژه در حال برنامه‌ریزی و اجرا است که یکی از این موارد طرح پیاده سازی سیستم مدیریت دانش در مترو است.

وی خاطرنشان کرد : طرح پیاده سازی سیستم مدیریت دانش در قالب یک پروژه ۹ ماهه تعریف شده است که از ابتدای بهمن ماه سال جاری آغاز شد.  

امام گفت: از آغاز به کار فعالیت متخصصان در شرکت مترو تاکنون مجموعه‌ای از «دانش های ضمنی و صریح» در صنعت ساخت مترو تولید و انباشت شده است. دانش‌های ضمنی همان دانش‌هایی است که به صورت تجربی توسط مدیران و متخصصان در سال های گذشته به دست آمده است که این دانش ها باید شناسایی، مدون و همچنین نحوه نگهداری و فراخوان آن ها مشخص شود.

مدیرعامل شرکت مترو تهران اضافه کرد: همچنین دانش های صریح به مدارک فنی، اسناد، نقشه‌ها و در سطوح بالاتر دستورالعمل ها، شیوه نامه ها، آیین نامه ها و استانداردهایی که در حال حاضر در شرکت مترو جاری است، اشاره دارد.

وی با بیان اینکه در قالب این پروژه حوزه های دانشی در شرکت مترو مشخص می شود، خاطرنشان کرد: همچنین تعریف کردن فرایندهای مرتبط با دانش و حتی بازتعریف دانش در حمل و نقل ریلی شهری و شرکت مترو با اجرای این پروژه انجام و در نهایت نقشه دانش برای صنعت ساخت مترو در پایتخت تهیه می‌شود.

امام با اشاره به اینکه با پیاده سازی مدیریت دانش در شرکت مترو سرعت و دقت دستیابی به اطلاعات افزایش می‌یابد، گفت: با اجرای این پروژه می توان برای پروژه های بعدی خطوط مترو شاهد افزایش بهره وری، بالا رفتن کیفیت ساخت وکاهش هزینه ها و زمان ساخت بود.

مدیرعامل شرکت مترو تهران تاکید کرد: هر چند که ماموریت مدیریت دانش به صورت مستقیم بومی‌سازی نیست، اما با بررسی اطلاعات و تحلیل دانش های ثبت و ضبط شده و ارائه نتایج به کمیته ساخت داخل در شرکت مترو می توان به بومی سازی هر چه بیشتر صنعت مترو در ساخت قطعات و تجهیزات مورد نیاز آن کمک کرد.  

کد خبر 407923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.