افزایش تعداد سرویس های بهداشتی عمومی تهران تا پایان ۱۴۰۰

معاون خدمات شهری شهرداری تهران از افزایش تعداد سرویس های بهداشتی عمومی شهر تهران تا پایان سال ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش ایمنا، مجتبی یزدانی امروز _سه‌شنبه ۸ بهمن ماه_ در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره کمبود سرویس های بهداشتی در پایتخت علی الخصوص در زمان تشییع پیکر سردار سلیمانی، اظهار داشت این مشکل خیلی جدی نیست.

وی افزود: در زمان برگزاری مراسم سردار سلیمانی هم شاهد حضور حجم زیادی از شهروندان در این مراسم بودیم که قاعدتا باید امکانات فراتر از آن چه بود در نظر گرفته می شد.

یزدانی با اشاره به این مطلب که برنامه های جدیدی برای سال آینده به منظور افزایش سرانه سرویس های بهداشتی در پایتخت در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: مشاوری در کمیسیون خدمات شهری شورای شهر تهران در نظر گرفته ایم و برنامه های از سوی وی تهیه شده است و این موضوع جز اولویت های سال آینده است.

معاون خدمات شهری شهردار تهران با بیان اینکه در برنامه در نظر گرفته شده تصمیم به افزایش سرانه سرویس های بهداشتی در سال های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ قرار داده شده است، گفت: در مجموع به جز محله ها در فضاهایی که شاهد کمبود سرویس بهداشتی هستیم مجموعه اقداماتی از سوی زیباسازی و شهرداری های مناطق برای افزایش سرانه سرویس های بهداشتی در نظر گرفته شده است.

وی گفت: زیباسازی به عنوان سرمایه گذار و شهرداری های مناطق به عنوان اجرا کننده موظفند تا پایان سال ۱۴۰۰ به تعداد ۴۷۳ دستگاه سرویس بهداشتی بسازند که بسته به محل این سرویس ها می تواند پرتابل و یا ساختاری باشد.

یزدانی با اشاره به اینکه سرویس های بهداشتی براساس استانداردهای بین المللی ساخته می شوند، گفت: هم اکنون کار ساخت در پنج منطقه از جمله مناطق ۱۸، ۹ و ۱۴ آغاز شده است.

معاون خدمات شهری شهردار تهران با بیان اینکه بودجه ای معادل ۵۰ میلیارد تومان برای ساخت سرویس های بهداشتی در نظر گرفته شده است، گفت: سرویس های بهداشتی به دنبال جانمایی مناسب و با رضایت شهروندان ساخته می شود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی اینکه در برخی از مناطق از جمله بازار تهران به سرویس های بهداشتی بیشتری احتیاج. آرین، اضافه کرد: در این زمینه تفاهم نامه ای با مساجد تنظیم شده است تا بتوانیم از موقعیت سرویس های بهداشتی آنها که بعضاً درب جداگانه دارند استفاده کنیم.

یزدانی ادامه داد: این تفاهم نامه توسط شهرداری منطقه ۱۲ آماده و منعقد شده است.

معاون خدمات شهری شهردار تهران درباره ضرورت ارائه یک فوریت لایحه آیین نامه موضوع ماده هفت مصوبه تامین منابع مالی پایدار سازمان آتش نشانی و راهکارهای ارتقاء کمی و کیفی تجهیزات و آموزش های شهروندی، گفت: در تمام دنیا و در کشورهای پیش رفته تمهیداتی برای این موضوع در نظر گرفته شده است.

وی اظهار کرد: در شهر تهران عده ای مالکان ساختمان های بلند مرتبه تمایل داشتند تا به سیستم آتش نشانی متصل شوند البته برای این موضوع اجباری در کار نیست. البته پیش بینی می شود از این طرح استقبال خوبی شود.

کد خبر 407914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.