وقوع بیش از ۲ هزار حادثه در اراک

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک گفت: دو هزار و ۷۱۴ حادثه و آتش‌سوزی در ۹ ماه سال جاری در این شهر به وقوع پیوسته که نیروهای این سازمان برای کنترل این حوادث و نیز کمک به آسیب‌دیدگان حضوری فعال داشته‌اند.

به گزارش ایمنا، مسعود آقازیارتی، اظهار کرد: یک‌هزار و ۵۸۲ مورد آتش‌سوزی در سال جاری در اراک به وقوع پیوسته که بر اثر آن ۲۸ نفر مجروح و ۲ نفر نیز جان خود را از دست دادند.

وی عنوان کرد: در یک‌هزار و ۱۳۲ مورد حوادث مختلف دیگر این شهر که از سوی آتش‌نشانی امدادرسانی شده است، ۲۰۲ نفر مجروح و ۴۸ نفر نیز جان خود را از دست دادند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک اضافه کرد: ارایه ۱۴۸ دستورالعمل ایمنی برای صدور پروانه ساختمان، ۱۶۶ بازدید کارشناسی برای تاییدیه صدور اتمام عملیات ساختمانی، کارشناسی و علت‌یابی ۸۳ آتش‌سوزی، تایید اولیه ۱۸۴ نقشه ساختمانی، ۱۹ تست لوله خشک و بررسی لازم برای نصب ۳۰ آسانسور از جمله اقدام‌های انجام شده توسط ماموران آتش‌نشانی این سازمان در سال جاری است.

آقازیارتی ادامه داد: بررسی و بازدید از ۱۳ ساختمان مخروبه، ارایه ۱۳ اخطار به اصناف، بازدید از هفت پارکینگ، ۲۰ مرکز سی‌ان‌جی، ۶۱ کارگاه ساختمانی و گودبرداری ناایمن و هشت مرکز اداری و عمومی از دیگر اقدام‌های صورت گرفته این سازمان در ۹ ماه امسال است.

وی تصریح کرد: آتش‌نشانان این سازمان در این مدت از ۱۲ پارک و فضای سبز شهری، پنج مرکز کارگاهی امانی شهرداری، ۱۹ مرکز تجاری و بازار سرپوشیده، ۴۳ خوابگاه دانشجویی خصوصی و دولتی، ۹ مرکز صنعتی، ۷۲ مرکز نگهداری و ترک اعتیاد و مهدهای کودک و ۹ موکب و حسینه بازدید کردند.

منبع: ایرنا

کد خبر 407905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.