با تدبیر به موقع از ورود آب به منازل مردم پیشگیری شد

شهردار خاش سیستان و بلوچستان گفت: با اتخاذ تدابیر هوشمندانه، مدیریت بحران و انجام اقدامات بهنگام از ورود آب ناشی از بارش های سنگین و سیلابی به داخل منازل مردم پیشگیری شد.

به گزارش ایمنا، عبدالمجید تمندانی اظهار کرد: در میان دستگاه‌های ستاد مدیریت بحران سیستان و بلوچستان، شهرداری خاش قابل قبول ترین نمره را گرفته و در زمان وقوع بارش‌ها آب معابر به خانه های مردم نفوذ پیدا نکرده است.

وی ادامه داد: به دنبال وقوع بارش‌های سنگین آبگرفتگی معابر در پیشرفته‌ترین کشورهای دنیا امری طبیعی به نظر می‌رسد، اما جلوگیری از ورود آب به داخل منازل شهروندان از مدیریت درست شرایط بحران حکایت دارد.

شهردار خاش تصریح کرد: با توجه به اینکه شرکت گاز و سایر دستگاه ها در سطح معابر این شهر کنده‌کاری‌هایی را داشته‌اند، در شرایط بارشی زحمت های زیاد برای مردم ایجاد و خودروهای آنها به داخل این چاله‌ها افتادند که در همین رابطه روز قبل بارندگی با پیمانکار در خصوص رفع نواقص هماهنگی‌های لازم صورت گرفت.

تمندانی گفت: در نقاطی که بر اثر جاری شدن آب و سیلاب خسارت دیده و یا از قبل دارای نواقصی بوده اند، تلاش کردیم با خاکریزی و زیرسازی گره از مشکلات رفت و آمدی مردم بگشاییم.

وی عنوان کرد: به دنبال وقوع بارش‌های سنگین و سیلابی روزهای اخیر بسیاری از منازل قدیمی، خشت و گلی، فرسوده و دارای سازه‌های نا مقاوم و نا ایمن آسیب دیده‌اند و متاسفانه اسباب زحمت برای مردم شده‌اند.

شهردار خاش ادامه داد: با توجه به اینکه برای روزهای آینده نیز وقوع بارش سنگین در خاش پیش‌بینی شده، بنابراین لازم است برای ساکنان منازل خشت و گلی و فرسوده فکری برداشته بشود و این خانوارها به نقاط ایمن پناه داده شوند.

تمندانی خاطرنشان کرد: شاید بتوان گفت بالای ۹۰ درصد از منازل مردم در این شهر به دنبال وقوع بارش‌های سنگین آسیب دیده‌اند و همه مردم توان ترمیم و نوسازی آنها را ندارند و اگر بارش های سنگین دیگر بیاید بر عمق خسارت‌ها افزوده می‌شود، بنابراین توصیه می‌کنیم خانوارهایی که توان مالی و دسترسی به پلاستیک و غیره دارند، نواقص منازل را رفع کنند و هلال احمر و دستگاه‌های دیگر هم در صورت امکان به یاری افراد و خانوارهای ضعیف و ناتوان بشتابند.

منبع: ایسنا

کد خبر 407902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.