۳۰۰ قلاده سگ در سنندج کنترل بهداشتی و پلاک کوبی شد

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری سنندج گفت: از زمان راه اندازی مرکز کنترل جمعیت سگ های آزاد درسنندج ۳۰۰ قلاده سگ بلاصاحب واکسناسیون، انگل زدایی، عقیم سازی و پلاک کوبی شد.

به گزارش ایمنا،  سیروان غفوری با بیان اینکه طرح پلاک کوبی سگ های آزاد در سنندج همچنان در حال اجرا است، اظهار کرد: با توجه به روند رو به رشد افزایش سگ های آزاد یکی از مشکلات عمده و مهم بهداشتی و اجتماعی در سطح شهرها وجود سگهای بلاصاحب در سطح شهر است.

غفوری افزود: با توجه به حجم اعتراضات مردمی در خصوص حمله سگ ها به شهروندان و همچنین در راستای رفع مشکلات بهداشتی و جلوگیری از زاد مرکز کنترل جمعیت سگ های آزاد توسط این سازمان وبا همکاری انجمن حمایت از حیوات مافی ژین راه اندازی وفعالیت خود را آغاز نمود.

وی گفت: نحوه فعالیت این مرکز به این ترتیب است که در مرحله نخست عملیات زنده گیری سگ های بلاصاحب در سطح شهر انجام و پس از زنده گیری به  وسیله آمبولانس تجهیز شده به مرکز کنترل جمعیت سگ های آزاد منتقل می شود.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری سنندج خاطرنشان کرد: سگ های جمع آوری شده در مرکز تحت معاینات پزشکی قرار گرفته و سگ های که بیماری مسری داشته باشند قرطینه و تحت درمان قرار خواهند گرفت.

غفوری اضافه کرد: سگ های که مشکل خاصی نداشته باشند انگل زدایی و واکسناسیون خواهند شد و در نوبت عمل جراحی جهت عقیم سازی قرارمی گیرند.

وی افزود: عمل جراحی عقیم سازی توسط دامپزشک و کمک دامپزشک در این مرکز انجام می شود و سگ های عقیم شده از یک هفته تا۱۰ روز تحت نظر و مداوا قرار می گیرند.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری سنندج تصریح کرد: پس از عمل جراجی عملیات پلاک کوبی سگ ها انجام می شود که شماره روی پلاک به عنوان شناسنامه سگ تمام اطلاعات را دارا می باشد.

غفوری افزود: سگ ها پس از پلاک کوبی و بهبودی کامل در محل اولیه که جمع آوری شده، رهاسازی خواهند شد.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری سنندج تصریح کرد: از زمان راه اندازی مرکز کنترل جمعیت سگ های آزاد در سالجاری عملیات واکسناسیون، انگل زدایی، عقیم سازی و پلاک کوبی ۳۰۰ قلاده سگ  انجام شده است.

وی با بیان اینکه هزینه درمان و عقیم سازی و پلاک کوبی و نگهداری هر سگ در این مرکز  ۸۰۰ هزار تومان است گفت: پروسه عملیات درمان و پلاک کوبی سگ ها بسیار زمانبر است.

غفوری از شهروندان سنندجی در خواست کرد در صورت مشاهده سگ های زخمی می توانند با شماره تماس ۰۹۱۸۲۸۸۰۲۰۷ روابط عمومی انجمن مافی ژین تماس بگیرند.

کد خبر 407899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.