راه‌اندازی پویش سراسری درختکاری در شهرداری‌ها

مدیرکل دفتر هماهنگی عمرانی و خدمات شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از آغاز به کار پویش سراسری درختکاری در شهرداری‌ها با شعار "درخت دوستی بنشانیم" خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، سید حبیب راضی اظهار کرد: این پویش به صورت مستمر در یک‌سال آینده از سوی شهرداری‌ها پیگیری خواهد شد و در هفته منابع طبیعی و روز درختکاری در اسفندماه اقدامات ویژه‌ای با همکاری شهرداری‌ها، شوراها، سازمان‌های مردم‌نهاد، دستگاه‌های اجرایی مرتبط و بهره‌گیری از ظرفیت رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی و صداوسیمای استانی انجام می‌شود.

وی افزود: در اجرای این پویش از تمامی ظرفیت‌های قانونی از جمله قانون هوای پاک و آیین نامه اجرایی ماده ۲۲ این قانون که به تازگی در هیئت وزیران تصویب شده، استفاده می‌شود.

مدیرکل دفتر هماهنگی عمرانی و خدمات شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور اضافه کرد: تمامی ملاحظات و پیوست‌های علمی، زیست محیطی، اجتماعی و فرهنگی و آموزشی مطرح در این حوزه در برنامه ریزی‌ها و اقدامات اجرایی مدیریت شهری لحاظ و به آنها توجه کافی و لازم خواهد شد.

راضی با بیان اینکه سلامت محیط زیست، ضامن حفظ سلامت و نشاط جامعه است، گفت: موضوع محیط زیست و حفاظت از آن از جمله مطالبات و انتظارات مردمی از مدیریت شهری است و در این راستا حفظ و گسترش فضای سبز شهری در کیفیت زیست شهروندان موثر است و موضوع درختکاری با دو کارکرد اکولوژیکی و اجتماعی به حفظ محیط زیست کمک می‌کند.

وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت موضوع ضرورت دارد مردم، تشکل‌های مردمی، سازمان‌های مردم نهاد و فعالان فضای مجازی بیش از گذشته در این عرصه فعال شوند و وظایف و تکالیف خود را در قبال محیط زیست مرور و برای ادای سهم و مسئولیت خود در همکاری با مدیریت شهری تلاش کنند.

کد خبر 407874

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.