شهرداری خرم‌آباد ۳۰۰ میلیارد تومان مطالبات دارد

شهردار خرم آباد گفت: این دستگاه ۳۰۰ میلیارد تومان مطالبات انباشت شده از مردم و دستگاه های اجرایی دارد.

به گزارش ایمنا، محمد شریفی‌مقدم اظهار کرد: متاسفانه با وجود درخواست‌های مکرر و در بعضی موارد اقدامات رسمی و قانونی، اما مطالبات شهرداری پرداخت نمی‌شود در حالیکه این نهاد باید بعضی وظایف خود را از طریق درآمدهای داخلی انجام دهد.

وی ادامه داد: بودجه سالانه شهرداری خرم‌آباد ۲۳۰ میلیارد تومان است و مشکلات کنونی این نهاد از جمله پرداخت حقوق و  مزایای کارکنان با ۱۵۰ میلیارد تومان رفع می‌شود.

شهردار خرم‌آباد با بیان اینکه این شهر صنعتی نیست و درآمد اقتصادی بالایی ندارد تصریح کرد: پرداخت به موقع عوارض مردمی، شهرداری را در اجرای طرح های عمرانی و انجام وظایف محوله کمک می‌کند.

شریفی‌مقدم بدون اشاره به مبالغ دریافتی شهرداری از محل عوارض ساختمانی تاکید کرد: به طور متوسط پنج تا هفت درصد عوارض ساخت و ساز به این نهاد پرداخت می‌شود در حالیکه هرچه مردم نسبت به پرداخت عوارض و مالیات، مسوولیت‌پذیر باشند شهرداری در ارایه خدمات بهتر  و ماندگار به شهروندان موفق‌تر است.

وی با اشاره به وقوع سیل فروردین ماه امسال خاطرنشان کرد: در مجموع ۲۴ طرح با مبلغ ۸۲ میلیارد تومان توسط مدیریت بحران برای شهر خرم‌آباد تعریف و تاکنون عملیات اجرایی ۱۷ طرح عمران شهری از این محل آغاز شده است.

شهردار خرم‌آباد افزود: با توجه به تخصیص اعتبارات، حجم بسیاری از طرح های بازسازی سیل آغاز شده که امیدواریم تا پایان امسال با جذب اعتبارات بالا، احداث دیواره ساحلی و ترمیم پل‌های آسیب دیده تمام شود.

شریفی‌مقدم ادامه داد: سیل فروردین امسال موجب خسارات بالایی در خرم‌آباد و نگرانی مردم شد به همین جهت ساماندهی رودخانه خرم رود از اولویت‌های مهم شهرداری است تا شهروندان به آرامش نسبی برسند.

منبع: ایرنا

کد خبر 407873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.