راحت الحلقوم قطری!

عصر امروز (سه شنبه) تیم فوتبال استقلال باید در مرحله دوم پلی آف لیگ قهرمانان آسیا مقابل الریان قطر قرار بگیرد که از لحاظ آماری آبی پوشان پایتخت آمار چشمگیر و بهتری به نسبت نماینده فوتبال قطر دارند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عصر امروز – سه شنبه ۸ بهمن – استقلال در دومین گام خود در پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰ باید در دوحه از ساعت ۱۸و ۴۵ به مصاف الریان قطر برود. استقلالی‌ها که شنبه همین هفته در امارات با سه گل از سد الکویت گذشتند، برای کسب جواز حضور در دور گروهی رقابت‌ها باید رقیب خود یعنی الریان را نیز از میان بردارند.

آمار فوق العاده استقلال برابر قطری ها

آبی‌پوشان پایتخت تاکنون ۲۵ بار در مسابقات باشگاهی آسیا برابر نمایندگان قطری به میدان رفته‌اند که در این بین ۱۱ بار مقابل السد، ۹ بار با الریان و دو مرتبه مقابل هر یک از تیم‌های الدحیل، الغرافه و ام صلال این کشور قرار گرفته‌ است.

استقلالی‌ها آمار خوبی از خود در تقابل با رقبای قطری بر جای گذاشته‌اند و ۱۱ برد در جریان بازی و یک برد در ضربات پنالتی سهم این تیم از بازی با نمایندگان این کشور بوده‌ است. هشت بار نیز بازی‌های این تیم تهرانی با باشگاه‌های میزبان جام جهانی ۲۰۲۲ به تساوی انجامیده و تنها پنج شکست برای استقلال ثبت شده است. ۳۸ گل زده در برابر ۲۶ گل خورده از دیگر نکات امیدوار کننده سوابق آبی‌ها برابر قطری‌ها است.

اما نکته قابل توجه در این آمار این جا است که از پنج شکست استقلال برابر باشگاه‌های این کشور حوزه خلیج فارس، سه باخت به سه فصل اخیر لیگ قهرمانان مربوط می‌شود و آخرین حضور آن‌ها در قطر با شکست سه بر صفر مقابل الدحیل همراه شد. البته استقلال در فصل ۲۰۱۷ در پلی آف برابر تیم دیگر قطری یعنی السد در وزشگاه آزادی و ضیافت پنالتی‌ها به پیروزی دست یافت و ژآوی و یاران‌اش را به خانه فرستاد.

الریان بازنده تکراری مقابل ایرانی‌ها

الریان تاکنون ۱۷ بار مقابل نمایندگان کشورمان به میدان رفته‌ است، اما رقیب دشواری برای تیم‌های ایرانی بحساب نمی آید. آن‌ها ۱۱ بار مقابل ایرانی‌ها تن به شکست داده‌ اند و تنها سه بار طعم پیروزی را چشیده‌ اند. سه مرتبه نیز دیدار این باشگاه قطری با تیم‌های کشورمان به تساوی کشیده‌ است. حاصل این ۱۷ بازی، ۳۱ گل خورده در برابر تنها ۱۸ باری است که پای بازیکنان این تیم برابر نمایندگان ایران به گلزنی باز شده‌ است.

با وجود آمار بسیار ضعیف این تیم قطری، اما نکته جالب این جا است که دو برد از میان سه برد این تیم مقابل تیم‌های کشورمان به سه فصل اخیر لیگ قهرمانان بر می‌گردد و این تیم فصل گذشته نیز با گذشتن از سایپا در همین مرحله جواز حضور در دور گروهی مسابقات را به دست آورد.

استقلال به دنبال ثبت هفتمین پیروزی برابر الریان

تیم تهرانی از حیث دیدارهای رو در رو نیز نسبت به حریف قطری خود برتری واضحی دارد. پیش از این استقلال و الریان ۹ بار برابر هم صف آرایی کرده‌اند که شش پیروزی سهم استقلالی‌ها شده است. دو تقابل دو تیم نیز برنده‌ای نداشته است و تیم قطری تنها یک بار موفق به شکست‌دادن آبی‌های باتجربه آسیا شده‌است. با این تفاسیر استقلال کار آسانی را برابر الریان ندارد، اما آن‌ها امیدوارند تا همه‌ چیز مطابق عدد و رقم‌ها پیش برود و آن‌ها را با دست پر از جاسم بن حمد دوحه خارج کند.

کد خبر 407872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.