پیش بینی تحقق ۸۵ درصدی بودجه شهرداری اصفهان تا پایان امسال

رئیس کمیسیون نظارت، پایش و پیگیری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: پیش بینی می شود تا پایان سال جاری میزان تحقق بودجه شهرداری اصفهان به ۸۵ درصد برسد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فتح الله معین در برنامه "اینجا اصفهان" ضمن بیان تسلیت سالروز شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) به فعالیت کمیسیون نظارت، پایش و پیگیری شورای اسلامی شهر اصفهان اشاره و اظهار کرد: پیگیری مصوبات شورای اسلامی شهر و پایش میزان موفقیت و دستیابی به اهداف تعیین شده در بودجه سنواتی در برنامه‌های پنج ساله از مهمترین وظایف این کمیسیون محسوب می شود.

وی تصریح کرد: امسال از آخرین سال از برنامه پنج ساله ای است که تدوین شده و ما باید برای سال ۱۴۰۰ برنامه پنج ساله دیگری را برای توسعه شهر اصفهان ارائه بدهیم.

رئیس کمیسیون نظارت، پایش و پیگیری شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به پیش بینی اهدافی در برنامه پنج ساله شهرداری ادامه داد: این اهداف باید طی پنج سال با برنامه‌های سنواتی دنبال می‌شد و به مرحله عمل می‌رسید و با تلاش و کوشش مدیریت شهری، تمام کارکنان شهرداری و مجموعه‌های مرتبط با شهرداری و با پشتیبانی و مساعدت تمام دستگاه های اجرایی و به ویژه مدیریت عالی استان اصفهان توانستیم به اهداف عمده ای دست پیدا کنیم.

تحقق ۸۰ درصدی بودجه اصفهان تا پایان دی ماه

وی تاکید کرد: میزان افزایش بودجه سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ به میزانی بود که اکثر افراد پس از ملاحظه این بودجه دستیابی به آن را مشکل و یا بعضا غیرمحتمل می دانستند اما با میزان تحقق درآمدها تا پایان دی ماه ۹۸ در برخی مناطق و برخی ردیف‌های بودجه بیش از ۸۰ درصد تحقق پیدا کرده است.

معین با بیان اینکه در مدت باقی مانده از سال نیز پیش بینی می شود که بودجه بیش از ۸۵ درصد تحقق پیدا کند، افزود: این امر موفقیت بسیار خوبی است که برای مردم شهر اصفهان ایجاد شده است.

رئیس کمیسیون نظارت، پایش و پیگیری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: تلاش‌ در راستای استفاده از تسهیلات دولتی، فروش  اوراق مشارکت، پیگیری در راستای وصول مطالبات شهرداری از دولت از جمله اقدامات انجام شده در سال ۹۸ است.

خط دوم متروی اصفهان مهمترین پروژه شهرداری است

وی با تاکید بر اینکه در زمینه های عمرانی کارهای بسیار مثبتی صورت گرفته و نتایج بسیار خوبی داشته و آثار این اقدامات نیز در شهر قابل مشاهده است، افزود: خط دوم متروی اصفهان به عنوان مهمترین پروژه در اصفهان محسوب می شود.

معین اظهار کرد: پس از بهره برداری از خط اول مترو شیرینی بازدهی این خط به میزانی بود که تقاضا برای راه اندازی خط دوم  بین شهروندان بسیار زیاد بود و حمل و نقل سریع، پاک، بدون دردسر و بدون استرس از نتایج راه اندازی خط یک متروی اصفهان است و تمام مردم می توانستند براساس حرکت سریع قطارها برنامه ریزی کنند.

وی با بیان اینکه ساخت و راه اندازی خط اول متروی اصفهان ۱۷ سال طول کشید، ادامه داد: طول مسیر خط دوم متروی اصفهان تا حدودی بیشتر از خط یک است و اگر با همین روش کنونی خط اول را اجرا می کردیم این خط طی چهار یا پنج سال به نتیجه می رسید و در حال حاضر نیز تصور می کنیم خط دوم متروی اصفهان طی چهار سال آینده به بهره برداری می رسد.

رئیس کمیسیون نظارت، پایش و پیگیری شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: تلاش می‌شود به صورتی برنامه ریزی کنیم که هر قسمتی از خط دوم که تکمیل شد بهره برداری از آن را انجام بدهیم و این مهم به یک سری تغییرات برنامه ای نیاز دارد که امیدواریم این مهم انجام شود.

لزوم جلوگیری از ورود خودروهای سنگین و عبوری به شهر اصفهان

وی با تاکید بر اینکه جلوگیری از ورود خودروهای سنگین و عبوری به شهر اصفهان یکی از اقدامات مورد نیاز برای نجات اصفهان از یک معضل بزرگ ترافیکی و آلاینده محیط زیست است، اضافه کرد: تحقق این امر با انجام عملیات رینگ ترافیکی آغاز شد.

معین با بیان اینکه تمام عمر خدمت رسانی خود را در سازمان‌های وزارت کشور بوده ام و سومین دوره از حضورم در شورای اسلامی شهر اصفهان می گذرد، تاکید کرد: با توجه به تمام این تجربیات به جرأت عنوان می کنم که رینگ حفاظتی یکی از جسورانه ترین پروژه های اجرایی به لحاظ تامین اعتبار مورد نیاز و سختی کار  بوده که تملکات زیاد آن انجام شد و توافق با بنیاد مستضعفان انجام شد و تقاطع غیرهمسطح این پروژه به سرعت در حال انجام است.

وی افزود: شهروندان در حال گذر از مسیر خوراسگان به باغ رضوان به راحتی می توانند پیشرفت پروژه را ملاحظه کنند و به تمام آنها پیشنهاد می کنم که اگر در فاصله زمانی های مشخص از این مسیر عبور می کنند به این پیشرفت کار توجه داشته باشند.

ترافیک آرام برای محدوده مرکزی اصفهان در دستور کار است

رئیس کمیسیون نظارت، پایش و پیگیری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مطالعات ساماندهی مرکز شهر برای آرام سازی و مساعد کردن این محدوده برای ایجاد یک فضای آرام شهری انجام شد و پروژه پیاده راه کردن محور چهارباغ را انجام دادیم.

وی با اشاره به اینکه مطالعات ساماندهی میدان امام حسین (ع) یا دروازه دولت انجام شده است، اظهار کرد: البته پیاده راه شدن تمام محور میدان امام حسین (ع) امکانپذیر نیست اما درصدد پیش بینی زیرساخت‌های برقراری یک ترافیک آرام برای این محور هستیم و امیدواریم این مجموعه شهر اصفهان را به جایگاه خود برگرداند.

کد خبر 407860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.