جدیدترین روش های درمان ویروس کرونا

کشورهای جهان در حال پیدا کردن روش‌های جدید برای درمان بیماری کرونا هستند و برای رهایی از آن برنامه‌ها و اقدامات لازم را انجام داده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، ویروس‌های کرونا در میان حیوانات سراسر جهان شایع است، اما تعداد معدودی از آن‌ها بر انسان تأثیر می‌گذارد و به ندرت می‌تواند تکامل یافته و از حیوانات به انسان منتقل شود با این حال این اتفاق غیر ممکن نیست؛ "2019-nCoV" نوع جدید از ویروس کرونا است که قبلاً در انسان دیده نشده و عامل انتقال آن حیوان بوده است، اما هنوز هیچ منبعی نتوانسته اعلام کند چه حیوانی منجر به انتشار آن شده است. در حال حاضر سرایت بین انسانی آن تأیید شده است، اما ارزیابی کامل آن به اطلاعات بیشتری نیاز دارد، چرا که منبع عفونت ناشناخته و ویروس مذکور همچنان فعال است. بنابراین لازم است کشورهای جهان اقدامات لازم را برای پیشگیری و کنترل به موقع بیماری انجام دهند.

تدابیر کشورهای اروپایی برای مبارزه با کرونا ویروس

شناسایی این ویروس در مراحل اولیه شیوع در فرانسه، از فعال بودن کشورهای اروپایی برای کشف و تشخیص ویروس جدید حکایت دارد. کشورهای اتحادیه اروپا به منظور مهار این بیماری عفونی، برنامه‌ها و اقدامات لازم را انجام داده‌اند و در سراسر اروپا، علاوه بر آمادگی کامل بیمارستان‌ها، آزمایشگاه‌هایی با تجهیزات کامل ایجاد شده است که می‌تواند بروز موارد احتمالی را تشخیص دهد. از سوی دیگر اقدامات پیشگیرانه سیستماتیک و کنترل عفونی دو نوع کرونای SARS-CoV (سندرم حاد تنفسی کروناویروس) و MERS-CoV (سندرم تنفسی کورنوویروس خاورمیانه)، مؤثر واقع شده و امید است که در حال حاضر نیز از فراگیر شدن ابتلای آن پیشگیری شود.

تعطیلی مدارس هنگ‌کنگ

بر اساس جدیدترین آمار تاکنون ابتلای دو هزار نفر به کرونا در سراسر آسیا و ۵۶ مورد مرگ و میر ناشی از آن در چین گزارش شده که تنها سه مورد خارج از ووهان، منبع شیوع بیماری بوده است. در ایالات متحده نیز دو مورد ابتلا دیده شده است که هر دو نفر از مسافران اخیر ووهان بوده‌اند. جوان‌ترین فرد مبتلا در حال حاضر یک دختربچه دو ساله در چین است که در وضعیت پایدار بسر می‌برد. در راستای پیشگیری و کنترل کرونا ویروس جدید، مدارس هنگ‌کنگ تعطیل و جابجایی‌های درون شهری و بیرون شهری با استفاده از اتوبوس در پکن محدود شده است. علاوه بر این اتحادیه مسافرتی چین، تورهای شهروندان به خارج از کشور را به حالت تعلیق درآورده، تمامی راه‌های ورود و خروج ووهان بسته شده و برای شهرهای مجاور ووهان، محدودیت‌های مسافرتی اعمال شده است.

درمان کرونا با داروی ایدز در چین

تاکنون داروی قطعی درمان ویروس کرونا جدید کشف نشده است، اما از آنجایی که داروی مقابله با HIV تأثیر فراوانی در کنترل این ویروس ناشناخته دارد، پزشکان در چندین بیمارستان چین در حال استفاده از داروی مبارزه با ویروس HIV برای درمان موقت مبتلایان ویروس کرونا هستند. با توجه به مقاله چاپ شده در مجله "The Lancet"، هیج درمان ضد ویروسی برای عفونت کروناویروس‌ها اثبات نشده است، اما استفاده ترکیبی از دو داروی ایدز لوپیناویر و ریتوناویر (Lopinavir/ritonavir) در میان بیماران مبتلا به ویروس کرونا با مزایای درمانی قابل توجهی برای بیماران همراه بوده است. سه بیمارستان در پکن درمان بیماران آلوده به ویروس کرونا را با این داروها آغاز کرده‌اند تا بتوانند آمار مرگ و میر را کاهش دهند.

درمان بیماری کرونا با استفاده از روبات

روبات‌ها کارهای بسیاری برای تسهیل زندگی افراد انجام می‌دهند؛ اخیراً ایالات متحده از یک روبات برای روند درمان و رسیدگی به نخستین بیمار آلوده به کروناویروس استفاده کرده است. فرد بیمار در آمریکا مردی سی و چند ساله است که اخیراً به ووهان چین سفر کرده و نگران این موضوع بود که آیا به بیماری کرونا مبتلا شده است یا خیر. پزشکان پس از معاینه او و بررسی نتایج آزمایشات، متوجه شدند که او به این بیماری مبتلا است.

پزشکان، پرستاران و دیگر پرسنل بیمارستان مرکز پزشکی "اورت" در واشنگتن به منظور کاهش تماس خود با بیمار از روبات استفاده کردند. این روبات به امکانات گوشی پزشکی مجهز و قادر است علائم حیاتی فرد مانند درجه حرارت بدن، تعداد ضربان، وضعیت تنفس و فشار خون بیمار را اندازه‌گیری کند و آن‌ها را از طریق یک صفحه نمایشگر برای پزشکان اعلام کند؛ پزشکان از این طریق می‌توانند بیمار را در صفحه نمایش ببینند و با او صحبت کنند. با وجود این که این بیمار در وضعیت پایدار قرار دارد، اما از بیمارستان مرخص نشده است، زیرا متخصصان قصد دارند آزمایش‌های بیشتری از او بگیرند و نتایج آن‌ها را بررسی کنند.

کیت تشخیص کرونا

به نظر می‌رسد اصلی‌ترین نحوه انتقال این بیماری همانند آنفلوآنزا از طریق عطسه و سرفه است. برخی افراد معتقد هستند که این بیماری از طریق تماس با آبزیان و مصرف آن‌ها منتقل می‌شود. دوره نهفتگی کرونا به طور میانگین هفت روز است و علائم مربوط به بیماری پس از این دوره زمانی ظاهر می‌شود. روش تشخیص آن نیز مشخص شده و آلمانی‌ها کیت تشخیص این بیماری را تهیه کرده‌اند؛ در ایران نیز اقداماتی جهات تهیه کیت تشخیصی انجام شده است.

ویروس کرونا چگونه منتقل می‌شود؟ / آخرین آمار مبتلایان به ویروس

کروناویروس و راهکارهای مؤثر برای پیشگیری آن

کد خبر 407847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.