بیش از ۶۰ درصد از بودجه شهرداری صرف کارهای عمرانی می‌شود

شهردار کوشک گفت: بودجه سال گذشته شهرداری شش میلیارد، امسال شش میلیارد و نیم بود و سال آینده هفت میلیارد است که ۶۶ درصد از بودجه محقق شده صرف کار های عمرانی می شود؛ همچنین تا به امروز از کل بودجه شهری نزدیک به ۹۲ درصد آن در عملیات شهرسازی و عمران محقق شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجید قربانی _دوشنبه ۷ بهمن ماه_ در نشست خبر خود با اصحاب رسانه اظهار کرد: تقریباً ۹۲ درصد از بودجه شهرداری درپی ساخت و ساز و عملیات‌های عمرانی شهری تحقق پیداکرده است.

قربانی با اشاره به موقعیت کوشک و قرار گیری آن در چهارکیلومتری شهرستان خمینی شهر و ۱۰ کیلو متری شهر اصفهان ادامه داد: این شهر با جمعیت ۱۵ هزار نفری خود به شهر ایثار و شهادت و عفاف و حجاب معروف است.

وی با اشاره به بافت شهر افزود: کوشک شهری با بافت قدیمی و مذهبی، تمامی رسومات اسلامی و مذهبی خود را حفظ کرده و با تمام جوانب مراسم‌های مذهبی و دینی همچنان رعایت می‌شود.

شهردار کوشک با بیان موقعیت و شرایط اقلیمی این شهر گفت: کوشک با توجه به موقعیت جغرافیایی و اقلیمی، با بیش از هزار باغ و بوستان برای گردش و تفریح و همچنین سکونت مالکین و گردشگران و بهره برداری کشاورزی به باغ شهر کوشک معروف است.

قربانی ضمن تاکید بر شروع فعالیت خود از سال ۹۶ در شهرداری کوشک افزود: با همکاری دوستان و همکاران در شورای اسلامی شهر برنامه‌ای مدون جهت پیشرفت و توسعه شهرستان کوشک در سه قسمت میان مدت، کوته مدت و بلند مدت تنظیم کرده ایم که با توجه به برنامه ریزی صورت گرفته ۱۰ تا ۱۵ درصد در اجرای این طرح جلو تر و موفق بوده ایم، همچنین خدارا شاکر هستیم که تمامی طرح‌های عمرانی خودرا باجدیت کامل و بدون توقف انجام داده‌ایم.

وی با اشاره به یکی ازمهم ترین دغدغه‌های شهروندان کوشک که شهرداری در برنامه چهار ساله خود مدنظر قرارداده است، گفت: آزادسازی معابر اصلی شهر که خوشبختانه در پایان هرسال توانسته ایم عملیات آزادسازی خیابان سلمان فارسی که از معابر مهم رفت و آمد شهروندان و پرتردد است را انجام دهیم، خیابان شهدا دومین خیابان اصلی شهر بود که عملیات آزاد سازی آن را به انجام رساندیم؛ مجموع طول این دو خیابان حدود هزار متر است که در مدت زمان شش ماه به زیر سازی و آسفالت رسیدند.

شهردار کوشک با اشاره به عملیات آزادسازی خیابانی که شروع آن در سال جاری بوده است، افزود: آزادگان غربی با توجه به قرار گرفتن آن بین دو فلکه حجاب و آزادگان یکی از راه‌های اصلی است و همچنین به درخواست مردم به دلیل تردد زیاد و همچنین عرض کم خیابان از شش متر به ۲۲ متر آزادسازی شد و نهایتاً تا پایان بهمن ماه به بهره برداری می‌رسد.

وی با اشاره به دیگر عملیات‌های راه سازی کوشک گفت: زیر سازی آسفالت خیابان آزادگان شرقی به طول ۳۰۰ متر یکی از معابر اصلی دیگر شهر است که به بهره برداری رسیده است.

شهردار کوشک با بیان اینکه در این اقدامات بر مبنای نظرخواهی مردم اقدام کرده ایم، افزود: از مهم‌ترین خواسته‌های شهروندان، ساخت یک فرهنگسرا است که نقشه‌های ساختمانی این فرهنگسرا آماده شده و اگر مانعی بر سر راه نباشد تا اواخر سال جاری یا اوایل سال ۹۹ کلنگ احداث این طرح و همچنین ساخت سالن هزار نفری اجتماعات در شهر زده خواهد شد.

قربانی اضافه کرد: احداث پل ارتباطی بین کوشک و کهریزسنگ با استراتژیک ۶۰ به ۴۰ و با همکاری شهرداری کهریزسنگ در حال انجام است که ۶۰ درصد عملیات را شهرداری کوشک تقبل کرده است و مراحل زیرسازی و آسفالت پل اجرا شده و سعی می‌شود تا پایان سال با نصب تابلوهای ایمنی بتوان مورد استفاده و تردد شهروندان قرارگیرد.

وی با اشاره به بحث خشکسالی و کمبود آب، اظهار کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی و کمبود آب سعی کرده ایم تا برخی ازمناطق شهر را تغییر کاربری دهیم و در ارتباط با بحث فضای سبز و صرفه جویی در مصرف آب، برخی از چمنزارها را تبدیل به درخت و درختچه کرده ایم و همچنین در برخی از بلوارها که به فضای سبز احتیاج نداشت به سنگ فرش و بلوک فرش تبدیل کرده ایم که مهم‌ترین آنها بلوار امام خمینی به طول ۴۰۰ متر است همچنین سرانه فضای سبز در شهر کوشک ۱۴ مترمربع برای هر فرد می‌باشد.

شهردار کوشک با اشاره به انتقال کارگاه‌های مزاحم شخصی، گفت: زمین محل کارگاه‌های مزاحم شهری در طرح جامع شهرداری مشخص شده و باتوجه به درخواست مردم و کمک سرمایه گذار مربوطه تا آخر بهمن ماه برای ساخت چندین دهنه مغازه اقدام خواهیم کرد.

قربانی از دلایل به تعویق افتادن عملیات عمرانی برای میدان ورودی شهر گفت: در حال حاضر به دلیل انتقال خطوط گاز به همت شرکت گاز به قطر ۶۰۰ متر که در بین ورودی شهر قرار گرفته متاسفانه عملیات عمرانی این منطقه را به تعویق انداخته و احتمالاً تا پایان سال جاری نیز درگیر انتقال این خط از لوله گاز غرب به شمال ایران خواهیم بود.

وی با اشاره به غیر استاندارد بودن چاه‌های ذغالی، افزود: با هماهنگی دستگاه‌های قضایی و همکاری نیروی انتظامی تقریباً ۹ چاه غیراستاندارد ذغالی شناسایی و تخریب شد.

قربانی در باره طرح هادی، گفت: یکی از مواردی که در بحث شهرسازی با مشکل مواجه بودیم، تداخل طرح جامع و طرح بدنه شهر بود که در راستای آن پروسه سخت هشت ماهه را طی کردیم تا مشکلات این طرح‌ها را برطرف کنیم. همچنین هفته گذشته خط تطبیق اصلاح بدنه طرح جامع مصوب شد و بسیاری از مشکلات شهروندان که با طرح جامع داشتند برطرف شد.

شهردار کوشک در راستای فراخوان سرمایه گذار تاکید کرد: دو قطعه زمین به مساحت ۲۷ هزار و چهار هزار و ۵۰۰ متر واقع در ورودی شهر کوشک با کاربری تجاری و اداری آماده برای همکاری با سرمایه گذار است که می‌توان از این دو قطعه زمین مجموعه‌ای کامل مانند سیتی سنتر را پیاده کرد.

وی با اشاره به مباحث زیر بنایی شهر کوشک تصریح کرد: با توجه به اینکه شیب قالب و توپوگرافی سطحی آن از غرب به شرق است، مطالعات دفع آب‌های سطحی را شروع کرده ایم و طبق بخشنامه‌ای که از سازمان شهرداری‌ها ابلاغ شده بود پیمانکار مربوطه به کارگیری شد و اولین جلسه بررسی کلی این مبحث هفته آینده در دفتر فنی استانداری خواهد بود.

قربانی خاطرنشان کرد: مصوبات بافت فرسوده شهری که ۶۶ هکتار بافت فرسوده با پیگیری‌های انجام شده در راستای آماده سازی اسناد این بافت‌ها است، انجام شد.

شهردار کوشک با اشاره به موضوعات فرهنگی مورد هدف شهرداری گفت: یکی از دغدغه‌های مهم شهرداری و شورای شهر مسئله فرهنگی شهروندان است که در همین راستا جامع هدف را خانواده قرار دادیم و با برگزاری کلاس‌های فرهنگی و آموزش نحوه زندگی اسلامی و ائمه اطهار با عنوان حیات طیبهدر اختیار شهروندان انجام داده ایم.

وی در مورد حوزه ورزشی شهر کوشک، افزود: شهرداری برای تمام خانواده‌ها به خصوص بانوان دو ورزشگاه سرپوشیده به صورت رایگان در روزهای فرد، دو ساعت در روز با بهترین مربیان اختصاص داده است؛ همچنین شهرداری تصمیم بر احداث زورخانه ای در نیمه نخست سال آینده دارد.

شهردار کوشک گفت: بودجه سال گذشته شهرداری شش میلیارد، امسال شش میلیارد و نیم بود و سال آینده هفت میلیارد است که ۶۶ درصد از بودجه محقق شده صرف کارهای عمرانی می‌شود؛ همچنین تا به امروز از کل بودجه شهری نزدیک به ۹۲ درصد آن در عملیات شهرسازی و عمران محقق شده است.

قربانی خاطرنشان کرد: درباره درآمد پایدار شهری طرحی بر مبنای تاسیس بازارچه در کوشک را در نظر گرفته‌ایم تا با احداث آن تمام مشاغل را در این بازارچه جای دهد همچنین برنامه آتی شهرداری در ۹۹ که از طرح‌های مهم زیرسازی شهری است طرح ۲۵ متری خیابان جنت از ضلع شمالی کوشک تا خمینی شهر یکی از معابر مهم عبور و مرور بین شهری است که تنها در بحث مطالعات ترافیکی آن قرار دارد.

کد خبر 407843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.