۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۸
مرگ شیرین زن استرالیایی

اتفاق ناگوار برای یک مرد هنگام عطسه، مرگ شیرین یک زن استرالیایی، افزایش تعداد جانباختگان زلزله ترکیه و لغو پرواز های تهران-گچساران و بالعکس در اثر مه‌گرفتگی عناوین مهم ترین حوادث ۲۴ ساعت گذشته است که در بسته خبری دوشنبه _هفتم بهمن ماه_ می خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، یک زن استرالیایی در مسابقات کیک‌خوری در اثر تشنج جانش را از دست داد.

یک زن استرالیایی در مسابقه کیک‌خوری که در آن شرکت‌کنندگان سعی در خوردن تعداد هرچه بیشتری کیک "لامینگتون" کردند، جان خود را از دست داد.

گفته می‌شود این زن ۶۰ ساله طی این رقابت‌ که روز گذشته (یک‌شنبه) در هتلی واقع در منطقه "هاروی بی" در ایالت "کوئینزلند" استرالیا برگزار شد، دچار حمله ناگهانی و تشنج شده است.

ویدیوهای منتشر شده از این مسابقه نشان می‌دهد که این زن پیش از تشنج به سرعت در حال خوردن کیک‌های "لامینگتون"، نوعی کیک اسفنجی سنتی استرالیایی پوشیده از شکلات و پودر نارگیل بوده است.

به محض دست دادن حمله تشنج به این زن، عملیات احیای قلبی ریوی (CPR) روی او صورت گرفت و سپس به بیمارستان منتقل شد اما به دلیل وخامت حالش در بیمارستان جان باخت.

هتل "هاروی بی" که این حادثه در آن رخ داده در پیامی به خانواده و دوستان این زن که نام او فاش نشده، تسلیت گفته و از خدمات اورژانس به دلیل "پاسخ سریع و حرفه‌ای" آن‌ها تشکر کرده است.

مسابقات خوردن یک بازی محبوب در "روز استرالیا" است که از تعطیلات ملی محسوب می‌شود.

 شرکت کنندگان این مسابقات معمولاً جوایز زیادی را برای خوردن تعداد زیادی کیک، پای، هات داگ یا سایر مواد غذایی در مدت زمان محدود کسب می‌کنند.

زلزله شدید در شیراز

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس گفت: زلزله شیراز خسارت جانی نداشت.

زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵ و چهار دهم ریشتر حوالی منطقه حوالی خانه زنیان استان فارس رخ داد.

پس لرزه ای به بزرگی ۳.۵ نیز استان فارس - حوالی خانه زنیان را دوباره لرزاند.

از زمان وقوع زلزله ۵/۴ دهم ریشتری تاکنون سه پس لرزه به بزرگی ۳ ؛ ۳/۱ و ۳/۵ دهم در عمق ۵ کیلومتری زمین در خانه زنیان بوقوع پیوسته است.

تاکنون گزارشی مبنی بر وجود خسارت جانی اعلام نشده و فقط شکسته شدن شیشه‌ها در خانه زنیان به وجود آمده و تیم ها برای ارزیابی به روستاها اعزام شدند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس گفت: زلزله شیراز خسارت جانی نداشت.

آزادی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس گفت:خوشبختانه براساس برآوردهای صورت گرفته، زلزله خان زنیان خسارت جانی نداشته است.

آزادی افزود: تیم‌های عملیاتی تا دقایقی دیگر در محل مستقر و خسارت‌های احتمالی را برآورد می‌کنند.

زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵ و چهار دهم ریشتر حوالی خانه زنیان در استان فارس را لرزاند.

این زمین لرزه در عمق هفت کیلومتری زمین رخ داد.

سلیمی رئیس جمعیت هلال احمر در ارتباط تلفنی به شبکه خبر گفت : شش تیم ارزیاب به منطقه اعزام شده اند. وی افزود: براساس گزارشهای اولیه تیمهای امدادی به دلیل دور بودن روستاها تا کانون زلزله فقط یک خانه تخریب شده است.

امداد و نجات هلال‌احمر اعلام کرد: ساعت ١٦:٥٨ امروز زلزله‌ای با قدرت ۵.۴ ریشتر در عمق ٧ کیلومتری استان فارس- حوالی خانه زنیان ٣٧ کیلومتری بالاده را لرزاند که بلافاصله ٤ تیم ارزیاب هلال‌احمر جهت بررسی اولیه اعزام شدند.

زلزله شدید در بخش های مرکزی و غرب شیراز بیشتر احساس شده است. این زلزله در عمق ۷ کیلومتر از اعماق زمین به وقوع پیوست.

تاریخ و زمان وقوع زمین لرزه به وقت محلی ساعت ۱۶:۵۸:۲۶ امروز ثبت شده است.

شدت زلزله به حدی بوده که ترس شهروندان را به دنبال داشته است. هنوز جزییات زلزله اعلام نشده است.این زمین لرزه در فاصله ۱۰ کیلومتری خانه زنیان (فارس)، ۳۶ کیلومتری بالاده (فارس) و ۴۱ کیلومتری شیراز (فارس) رخ داده است.

اتفاق ناگوار برای یک مرد درهنگام عطسه

نگه داشتن عطسه می تواند موجب پارگی گلوی شما شود.

مرد انگلیسی که هنگام عطسه شدید با گرفتن بینی و دهان خود قصد داشت جلوی آن را بگیرد دچار پارگی گلو شد و صحبت کردن و بلعیدن او دچار مشکل شد.

اقدام دیدنی یک سگ در خیابان شلوغ

سگ مهربان در خیابان دست به اقدامی دیدنی و جالب برای محافظت از مردم زد.

 اقدام جالب و دیدنی یک سگ برای محافظ از انسان ها مخصوصا کودکان خبرساز شد.

از قرار معلوم، سگ مهربان در گرجستان هنگامی که کودکان در محله‌ای شلوغ قصد رفتن به مدرسه یا مهدکودک را دارند، یک سگ از آن ها مراقبت می‌کند.

ویدیویی که از این اتفاق منتشر شده نشان می دهد سگ مهربان تلاش می‌کند تا مانع نزدیک شدن خودروها به خط عابر پیاده شود تا کودکان بتوانند با آرامش از خیابان عبور کنند.

این اقدام دیدنی سگ در فضای مجازی و رسانه ها سوژه شد.

افزایش تعداد جانباختگان زلزله ترکیه

با گذشت سه روز از زلزله الازیغ ترکیه، شمار جانبخاتگان این واقعه به ۴۰ نفر رسیده است.

این زلزله همچنین ۱۶۰۷ نفر زخمی داشته و ۴۵ نفر نیز از آوار بیرون کشیده شده‌اند.

در پی زلزله ۷۲ ساختمان به طور کامل تخریب شده، ۵۱۴ ساختمان خسارت سنگین دیده و ۴۰۹ ساختمان نیز خسارت کم یا متوسط دیده است.

لغو پرواز های تهران-گچساران و بالعکس در اثر مه‌گرفتگی

مه گرفتگی پرواز تهران به گچساران و برعکس را لغو کرد.

بخشدار مرکز شهرستان گچساران از لغو پرواز تهران به گچساران و بالعکس خبر داد.

"فرج اله استلاحی" افزود: پرواز شماره ۴۵۲۰ شرکت هواپیمایی ماهان امروز دوشنبه، هفتم بهمن ماه از فرودگاه تهران به مقصد گچساران و بالعکس(از گچساران به سمت تهران) به دلیل مه شدید و نبود دید کافی لغو شد.

وی بیان کرد: روزهای شنبه، دوشنبه، پنجشنبه و جمعه هر هفته پروازهای فرودگاه گچساران به مقصد تهران انجام می‌شود.

کد خبر 407835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.