جریمه و نمره منفی از آن مالک است یا راننده؟

طرح معافیت از سربازی یک عضو خانواده اهداکننده عضو، بهزیستی تست ایدز نمی‌گیرد، طرح خشونت زدایی از مدارس ابتدایی تدوین شد، جریمه و نمره منفی از آن مالک است یا راننده را در بسته خبری جامعه ایمنا بخوانید:

به گزارش خبرنگار ایمنا، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اظهار کرد : در صورت تصویب این طرح در مجلس یکی از فرزندان خانواده ایی اهداء عضو کرد ه است، از خدمت سربازی معاف خواهد شد.

علی نوبخت از ارائه این طرح به هیات رئیسه و تصویب آن در کمیسیون بهداشت و درمان خانه ملت خبر داد و افزود : نهایی شدن این طرح مستلزم تصویب آن در کمیسیون امنیت ملی و اخذ اذن اجرا از فرمانده معظم کل قواست.

وی گفت : ۳۷ نماینده ارائه کننده طرح معافیت از سربازی یکی از اعضای خانواده اهدا کننده عضومصمم هستند این طرح را به نتیجه برسانند تا فرهنگ اهداء عضو از بیماران مرگ مغزی در کشور نهادینه شود.

بهزیستی تست «ایدز» نمی‌گیرد

معاون توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه معتادان مبتلا به ویروس ایدز در مراکز سازمان بهزیستی پذیرش می‌شوند، اظهار کرد: این درحالیست که سازمان بهزستی امکان پذیرش معتادان دارای زخم باز را در این مراکز ندارد و وظیفه درمان این افراد به عهده وزارت بهداشت است.

فرید براتی با اشاره به ادعای برخی رسانه‌ها در گرفتن تست ایذر از معتادان به اجبار افزود: برخلاف گفته‌های مذکور، این درحالیست که این فرایند به این شکل نیست و از خردادماه تا الان هیچ آزمایش ایدزی از معتادان گرفته نشده است.

وی تصریح کرد: یکی از دلایل عدم اجرای تست ایدز معتادان متجاهر این استکه کیت آزمایش ایدزی که باید وزارت بهداشت برای این منظور و به مقدار کافی در اختیار بهزیستی قرار می‌داد، قرار نداده است همچنین بخشی از این تست‌ها از طریق یکی از برنامه‌های سازمان ملل و بخش دیگر نیز از طریق وزارت بهداشت تامین می‌شد، اما متاسفانه امسال به اندازه کافی تست ایدز در اختیار بهزیستی قرار نگرفته است.

معاون توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه از خرداد تا کنون هیچ تست ایدز اجباری یا داوطلبانه از معتادان جمع‌آوری شده، دریافت نشده است، اظهار کرد: به همین دلیل این موضوع که در برخی رسانه‌ها مطرح شده، منتفی است و اگر افرادی قبل از پذیرش ترخیص شده‌اند، احتمالا زخم باز داشته‌اند.

معاون توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور، افزود: معتادانی که ایدز دارند، اما زخم باز ندارند بدون هیچ مانعی در مراکز سازمان بهزیستی پذیرش می‌شود.

براتی سده با اشاره به اینکه وزارت بهداشت مدعی است که شش بیمارستان برای درمان بیماری‌های افراد معتاد تعیین کرده است، گفت: بر اساس این ادعا نیروی انتظامی باید کسانی که زخم باز دارند را به این مراکز تحویل دهند این درحالی است که براساس ادعای نیروی انتظامی که این معتادان را به این مراکز شش‌گانه می‌برد، این مراکز هم معتادان را نمی‌پذیرند یا ضمانت‌نامه می‌خواهند؛ به این ترتیب حلقه مربوط به وزارت بهداشت در این فرایند تامین نشده و اگر زخم باز افراد ترمیم شود ما در پذیرش بعد از بهبودی آنها هیچ مشکلی نداریم.

طرح خشونت‌زدایی از مدارس ابتدایی تدوین شد

رضوان حکیم‌زاده، معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش‌وپرورش در خصوص آخرین وضعیت طرح خشونت‌زدایی از مدارس ابتدایی، اظهار کرد: تدوین این طرح تمام شده است و کار اعتباربخشی آن را به پژوهشگاه مطالعات آموزش‌وپرورش سپردیم و تعدادی از متخصصان بررسی کردند و باخوردی را ارائه دادند.

وی افزود: در حال حاضر این طرح یک اصلاحات جزئی دارد و در حال انجام هستیم؛ از سوی دیگر با وزیر آموزش و پرورش هم صحبت کردیم که بتوانیم برنامه اجرایی آن را پیگیری کنیم.

وی تصریح کرد: به دنبال این هستیم تا از طریق توانمندسازی کادر مدرسه شامل مدیران، معلمان، والدین، دانش‌آموزان و همه ذینفعانی که با کودکان سر و کار دارند، این آگاهی را ایجاد کنیم و این آموزش‌ها را ارائه دهیم که همه نسبت به انواع خشونت حساسیت داشته باشند.

جریمه و نمره منفی از آنِ مالک یا راننده خودرو؟

سرهنگ احمد کرمی‌اسد رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهور ناجا، با بیان اینکه برای ۲۰ تخلف حادثه‌ساز هم نمره منفی و هم جریمه ارسال می‌شود، اظهار کرد: وقتی پلیس تخلف رانندگی را مشاهده کرده و راننده متخلف حضور دارد اعمال قانون به صورت تسلیمی است؛ در این صورت نمره منفی برای راننده درج شده و جریمه را برای پلاک خودرو ثبت می‌کنند.

وی تصریح کرد: اگر تخلفات وسیله نقلیه به واسطه دوربین هوشمند کنترل شود هم جریمه و هم نمره منفی به پلاک خودرو یعنی مالک خودرو تعلق می‌گیرد؛ یعنی نمره منفی در گواهینامه مالک خودرو ثبت می‌شود.

سرهنگ کرمی‌اسد به بحث نمره منفی پرداخت و گفت: در بحث نمره منفی برای تخلفاتی که به صورت تسلیمی توسط پلیس کنترل می‌شود در واقع قبض جریمه به راننده خودرو تحویل داده می‌شود؛ به این صورت که  پس از ارتکاب تخلف توسط راننده، پلیس راهور وسیله را متوقف کرده و مبادرت به جریمه راننده متخلف می‌نماید؛ در این صورت نمره منفی قطعا در سوابق راننده درج خواهد شد زیرا مشخصات راننده وسیله نقلیه در قبض پلیس ثبت می‌شود.

رئیس مرکز اجراییات پلیس راهور ناجا، تصریح کرد: در مواقعی که کنترل تخلف از طریق سیستم هوشمند ثبت تخلف انجام می‌پذیرد چون سیستم، صرفا وسیله نقلیه را شناسایی و خوانش می‌کند فلذا تخلفاتی که توسط سیستم احصاء می‌شود در صورت داشتن نمره منفی بلافاصله به صورت هوشمند در سوابق گواهینامه مالک وسیله نقلیه قرار می‌گیرد.

سرهنگ کرمی اسد گفت: چون مسؤولیت پلاک بر عهده خود مالک است پس باید در واگذاری وسیله نقلیه به افراد حتی به صورت امانی، نهایت دقت را مبذول کنند؛ همچنین از فروش وسیله نقلیه به صورت وکالتی حتی‌الامکان خودداری کنند.

رئیس مرکز اجراییات پلیس راهور ناجا در خصوص انتقال نمره منفی از پلاک خودرو به راننده، اعلام کرد: در این شرایط که فرد دارای چند خودرو است، انتقال نمره منفی برای این گروه از اشخاص حقیقی  از طریق مراجعه به مرکز پلیس، تکمیل فرم مربوطه و همچنین مراجعه به واحدهای رسیدگی به تخلفات است تا بتوان در خصوص انتقال نمره منفی از سوابق مالک خودرو به سابقه گواهینامه راننده یا متصرف اقدام کرد.

۲۸ میلیون گیمر در کشور داریم/افزایش زمان بازی به ۹۰ دقیقه در روز

امیر خوراکیان معاون فرهنگی، اجتماعی و امور محتوایی فضای مجازی در بیست و سومین جلسه فکرانه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با اشاره به ویژگی‌های فضای مجازی، اظهار کرد: تحولاتی که فضای مجازی در پی دارد، ناشی از ویژگی‌های آن از جمله شبکه‌ای بودن فضای مجازی، هوشمندی و خدماتی شدن این فضاست.

وی افزود: در فضای مجازی با کلان داده‌ها مواجهیم که سرمایه بزرگی در مسائل اقتصادی، اجتماعی و سیاسی است، استفاده از هوش مصنوعی به این کلان‌ داده‌ها اضافه می‌شود و ظرفیت‌های جدیدی را ایجاد می‌کند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و امور محتوایی فضای مجازی، اظهار کرد: در حال حاضر، فضای مجازی، فضای ارتباطات انسان است و هفت میلیارد کاربر به اینترنت وصل است در آینده با آمدن اینترنت اشیاء این عدد به ۵۰ میلیارد می‌رسد فضای مجازی زیست بوم انسان و اشیاء خواهد شد و ما با اشیاء نیز ارتباط خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: زندگی، خرید، ارتباطات، بازی، سرگرمی همه در فضای مجازی است، استفاده معمولی، استفاده افراطی بیمارگونه و استفاده اعتیادگونه باعث مشکلات مختلف در رشد فکری، بدنی و ذهنی دانش‌آموزان می‌شود.

معاون فرهنگی، اجتماعی و امور محتوایی فضای مجازی گفت: حدود ۶۷ درصد محتوای فضای مجازی تصویر است و در زمینه بازی‌های رایانه‌ای نیز در حال حاضر ۲۸ میلیون گیمر داریم که درصد بسیاری از آنها دانش‌آموز هستند متوسط سن آنها ۲۱ سال بوده که در دو سال اخیر به ۱۹ سال رسیده است.

وی تصریح کرد: میانگین زمان بازی از ۷۲ دقیقه در روز به ۹۰ دقیقه رسیده است بازی‌ها از فضای کامپیوتر به فضای گوشی منتقل شده است و ۸۸ درصد بازیها، بازی‌های موبایلی هستند، ۲۵ درصد رایانه‌ای و ۱۸ درصد کنسولی هستند.

کد خبر 407814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.