پورابراهیمی: استیضاح «ظریف» فوراً در دستور کار مجلس قرار گیرد

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی از هیئت رئیسه مجلس خواست فوراً استیضاح ظریف در مورد اظهارنظر اخیر او مبنی بر مذاکره با آمریکا را در دستور کار مجلس قرار دهد.

به گزارش ایمنا، در ادامه جلسه علنی روز دوشنبه مجلس شورای اسلامی، محمد رضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان در تذکر شفاهی گفت: هنوز چهل روز از شهادت سردار سلیمانی نگذشته است که ظریف در اظهار نظر سخیف دل ملت ایران و مردم کرمان را آتش زد و ملت ایران را عصبانی کرد.

وی افزود: آقای ظریف شما وزیر امور خارجه ایران هستید یا کشور دیگری؟ ملت ایران قرار است آمریکا را سر میز محاکمه بکشاند و شما دم از مذاکره می زنید!

نماینده مردم کرمان همچنین خطاب به حسن روحانی، تصریح کرد: آقای رئیس جمهور این چه نوع سیاست خارجی است؟!

پورابراهیمی از هیئت رئیسه مجلس خواست استیضاح وزیر امور خارجه در خصوص اظهار نظر سخیفش درباره مذاکره با آمریکا را در دستور کار صحن علنی مجلس قرار دهد.

در ادامه عباس گودرزی نماینده بروجرد در تذکری گفت: سیاست ملت ایران محاکمه آمریکا است نه مذاکره با آمریکا.

حسینعلی حاجی دلیگانی نیز در تذکر شفاهی، اظهار کرد: مثلث دیپلماسی ایران عزت، حکمت و مصلحت است. آقای ظریف مواضع شبهه ناک شما با این مثلث تناسب ندارد و مغایر است و باعث گستاخی «ترامپ» شد.

وی تاکید کرد: اگر درک درستی از شرایط بعد از شهادت سردار سلیمانی ندارید که واویلا؛ اگر درک درستی دارید این مواضع ناصواب شما جای بسی تعجب دارد.

منبع: مهر

کد خبر 407796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.