خرید تضمینی گوشت قرمز و مرغ برای کنترل بازار

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: خرید تضمینی گوشت قرمز و مرغ با قیمت توافق شده با وزارت جهاد کشاورزی و تشکل‌ها به گونه ای که تولیدکننده نیز متضرر نشود، برای کنترل بازار در ایام پایانی سال انجام شود.

به گزارش ایمنا به نقل از شبکه تولید و تجارت ایران، رضا رحمانی در ستاد تنظیم بازار اظهار کرد: حفظ روند تأمین و تولید گوشت قرمز و مرغ برای ما مهم است بنابراین تصمیمات گرفته شده در این خصوص با لحاظ کردن این اولویت باشد.

وی همچنین اضافه کرد: به مرور زمان قیمت تمام شده گوشت قرمز و مرغ نیز باید کنترل شود و پایین بیاید که این روند با در نظر گرفته شدن شرایط و وضعیت دامداران و مرغداران کشور باید مدنظر واقع شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تأکید بر انجام اقدامات متناسب با شرایط و وضعیت موجود برای تنظیم بازار، اظهار کرد: مجموعه اقداماتی مانند فروش با تخفیف ویژه که با ایجاد بازار رقابتی سبب پایین آمدن قیمت‌ها می‌شود به خصوص در ایام پایانی سال برای تنظیم بازار مثمر ثمر است.

وی ادامه داد: ایامی مانند دهه فجر، انتخابات(بحث کاغذ)، نوروز و ماه مبارک رمضان هر کدام ویژگی های تنظیم بازاری خاص خود را دارند که باید با در نظر گرفتن آن شرایط، اقدامات مناسب انجام داد.

رحمانی همچنین در خصوص تأمین ارز گفت: مشکلی در تأمین ارز نداریم اما باید تدبیری شود و شرایطی در نظر گرفته شود که آن شرایط با لحاظ کردن این باشد که ممکن است این روند چندین سال تداوم یابد.

کد خبر 407780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.