تابلوی بلوار سردار شهید سلیمانی به زودی نصب می‌شود

شهردار خمینی‌شهر گفت: برای عملیات آسفالت بلوار سردار شهید سلیمانی یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان سال گذشته از طرف اداره راه و شهرسازی اختصاص یافت و امسال نیز با هماهنگی فرماندار ۵۰۰ میلیون تومان از اعتبارات تملک دارایی برای آسفالت این بلوار در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایمنا، علی‌اصغر حاج حیدری با اشاره به نام‌گذاری بزرگراه آزادگان به نام سردار سپهبد قاسم سلیمانی، اظهار کرد: اتفاق خوبی که در شورای شهر خمینی‌شهر افتاد نام‌گذاری بزرگراهی به نام سردار شهید سلیمانی است که با هماهنگی بنیاد شهید تابلوی این بلوار به زودی نصب خواهد شد.

وی در مورد علت نام‌گذاری و انتخاب این بلوار، گفت: خمینی‌شهر سه ورودی اصلی دارد؛ ورودی اصلی اصفهان به خمینی‌شهر به نام شهید محراب شهید اشرفی نام‌گذاری شده است؛ ورودی سمت آتشگاه به نام امیرکبیر، مرد بزرگی که دغدغه کشور را داشت است و این بلوار هم اسامی مختلفی رویش بود از آزادگان گرفته تا بلوار گلزار و امامزاده(ع) که سرانجام نا شهید سلیمانی مزین آن شد.

شهردار خمینی‌شهر با اشاره به مشکلات این بلوار، تصریح کرد: در چند سال اخیر شهرداری خمینی‌شهر این بلوار را از راه و شهرسازی تحویل نمی‌گرفت، زیرا هنوز کامیون‌ها از آن تردد می‌کردند و جاده‌ای که کامیون در آن تردد کند یک جاده برون‌شهری است و زمانی این بلوار را تحویل خواهیم گرفت که دیگر کامیونی در آن تردد نکند.

حاج‌حیدری با اعلام زده شدن پل‌های کمربندی و دانشگاه آزاد بر روی این بلوار، افزود: مشکل دیگر این است که بلوار شهید سلیمانی باید آسفالت شود که خوشبختانه برای این منظور یک‌میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان سال گذشته راه و شهرسازی در نظر گرفته است و امسال نیز با هماهنگی فرمانداری ۵۰۰ میلیون تومان از اعتبارات تملک دارایی برای آسفالت این بلوار در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه آسفالت این بلوار به مناقصه گذاشته شده و پیمانکار آن مشخص شده است، عنوان کرد: به زودی عملیات آسفالت این بلوار شروع می‌شود، در تفاهم‌نامه‌ای که با دانشگاه صنعتی داشتیم نقشه‌ای از میدان استقلال تا بلوار آزادگان طراحی شده که بر مبنای آن، دو باند کندرو دو طرف، جزء بلوار خواهد شد.

شهردار خمینی‌شهر در مورد طرح اصلاحی این بلوار، افزود: قبلاً روبروی امامزاده سید محمد(ع) پل زیرگذری کار شده که از نظر تخصصی دارای مشکل است به همین دلیل برای این مکان یک میدان طراحی شد، با احداث این میدان سرعت خودروها گرفته خواهد شد که نقش بسزایی در کاهش تصادفات خواهد داشت.

حاج حیدری افزود: پل دانشگاه نیز که مثل یک دیوار بین شهر و دانشگاه صنعتی قرار گرفته نیز برداشته خواهد شد و به جای آن میدان دیگری در این قسمت ساخته خواهد شد که نیاز به آزادسازی دارد و دانشگاه متعهد شده که شش هزار و ۵۰۰ متر مربع زمین را در اختیار شهرداری قرار دهد تا بتوانیم دو میدان در این بلوار داشته باشیم.

وی گفت: امیدواریم بتوانیم با تعامل با بنیاد شهید و اداره اوقاف و دانشگاه صنعتی این طرح را به سرانجام برسانیم.

منبع: ایسنا

کد خبر 407775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.