تکذیب واگذاری اراضی میبد به شهروندان خارجی

شهردار میبد واگذاری هرگونه زمین به شهروندان خارجی از سوی این نهاد را تکذیب کرد و گفت: امکان دارد، برخی شهروندان شخصا با قولنامه مبادرت به این کار کرده باشند .

به گزارش ایمنا، علیرضا نقوی اظهار کرد: شهرداری تاکنون اقدامی به انتشار آگهی برای فروش زمین از طریق مزایده در محله « بیده » میبد نکرده است.

وی موضوع مطرح شده را شیطنت‌ فضای مجازی دانست و گفت: بیده در گذشته رودخانه نداشت و شهر  میبد رودخانه هایی به نام «مهرجرد» و «صفر» داشت و شهرداری زمین‌هایی که در مسیر رودخانه واقع و سند آن به نام مردم صادر شده بود، با صرف هزینه،حریم رودخانه(رودخانه فصلی) را حفظ کرد و به هیچ عنوان رودخانه خواری نکرده و نمی‌کند.

شهردار میبد ادعای برخی افراد مبنی بر اینکه زمین مورد نظر مسیر رودخانه است را تکذیب کرد و افزود: اینگونه نیست رودخانه ویژگی‌های خاص خود را دارد در زمان قدیم بخشی از اراضی منطقه به علت فراوانی آب دارای آبراهه‌ به عرض چهار تا پنج متر بود که آب در آن جریان داشت.   

نقوی ادامه داد: تفاهم‌نامه شهرداری میبد با افراد برای واگذاری زمین معوض ابتدا به شورای شهر ارجاع و پس از تصویب به تایید کمیته انطباق فرمانداری  می‌رسد، روند واگذاری تمام زمین‌های معوض از سوی شهرداری به افراد اینگونه است.

وی گفت: سال ۹۷ نامه‌ای از اداره راه و شهرسازی دریافت شد که زمین‌های بیده واگذار نشود و در یک سال اخیر  زمینی واگذاری نشده است.

شهردار میبد این موضوع را مرتبط به طرح جامع و تفصیلی شهر عنوان کرد که قسمتی از پلاک‌ها در محدوده شهری و بعضی خارج از محدوده شهر قرار دارد و افزود: تلاش می‌شود پلاک‌های بیرون از محدوده شهری نیز اصلاح شود.

نقوی خاطرنشان کرد: ۱۸ هکتار زمین محله بیده  در سال ۶۹ از سوی بنیاد مسکن شهرستان در قبال دریافت خدمات تفکیک به شهرداری واگذار شد و سال ۷۵ سند به شهرداری انتقال یافت و با درخواست تفکیک از سوی شهرداری برای ۶۴۰ قطعه زمین سند تک برگ شش دانگ صادر شد.

وی ادامه داد: حدود ۲۵۰ قطعه در تصرف شرکت آب و فاضلاب میبد قرار دارد و ۸۰ قطعه هم با همکاری مردم به فضای سبز تبدیل و شهرداری بر اساس توان مالی خود اقدام به نصب وسایل اسباب بازی ویژه کودکان در این منطقه کرده است.

شهردار میبد اضافه کرد: حدود  ۲۰۰ قطعه از سال ۸۹ تا یک سال گذشته به صورت زمین‌های معوض بابت خسارت به مردم واگذار شد و برای تعدادی از این زمین‌ها پروانه ساخت نیز صادر شد.

منبع: ایرنا

کد خبر 407774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.