طرح بازآفرینی بافت پیرامون سعدیه بودجه گرفت

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر شیراز از اختصاص ردیف از محل بودجه سال ۹۹ شهرداری برای اجرای طرح بازآفرینی بافت پیرامونی آرامگاه سعدی خبر داد.

به گزارش ایمنا، به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای شهر شیراز، نوذر امامی از ارائه و تائید طرح بازآفرینی بافت پیرامونی آرامگاه سعدی در کمیسیون شهرسازی و معماری شورا خبر داد و اظهار کرد: معاونت شهرسازی و معماری با هماهنگی معاونت برنامه‌ریزی نسبت به اختصاص ردیف از محل بودجه سال ۹۹ شهرداری جهت اجرای طرح، اقدام کرده و ضمن ارائه به شورا گزارش اقدامات اجرایی هر سه ماه یک بار به اطلاع کمیسیون خواهد رسید.

وی جهانی بودن سعدی شیرازی را دلیلی بر ضرورت ورود همه ارگان‌های دولتی و حاکمیتی برای انجام اقدامات لازم در جهت رونق و بهبود بافت پیرامون آرامگاه سعدیه دانست.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر شیراز با تاکید بر اهمیت قرار گرفتن آرامگاه سعدی در شهرک سعدی، تصریح کرد: باید پتانسیل، فرصت و ظرفیتی برای حل مسائل و مشکلات این بافت فراهم شود؛ تا وقتی که تحول و رونق اقتصادی در این بافت ایجاد نشود هر روز شاهد بدتر شدن وضعیت آن خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: شیراز شهر راز و نیاز، شهر عشق و هنر، مهد اندیشه‌های عارفانه و عاشقانه و مرکز تلألو نور الهی فرزندان موسی بن‌جعفر(ع) است و عارفانی همچون سعدی و حافظ را در دل خود جای داده است.

کد خبر 407773

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.