تولید سالانه ۵۰۰ هزار بوته گل‌ در گلخانه شهرداری گلپایگان

شهردار گلپایگان گفت: سالانه ۵۰۰ هزار بوته گل و ۳۰ هزار گل سبدی در مرکز پرورش گل و گیاه شهرداری این شهر تولید می‌شود.

پیمان شکرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از گلپایگان اظهار کرد: گل‌کاری میادین و پارک‌های سطح شهر با هدف ایجاد چشم‌انداز مناسب، زیبایی منظر شهری، ایجاد نشاط و شادابی میان شهروندان و طراوت بخشیدن به محیط شهری انجام می‌شود.

وی مساحت با بیان اینکه مرکز پرورش گل و گیاه شهرداری پنج هزار مترمربع است، گفت: سالانه ۵۰۰ هزار بوته گل و ۳۰ هزار گل سبدی در مرکز پرورش گل و گیاه شهرداری گلپایگان تولید می‌شود.

شهردار گلپایگان افزود: گل‌های تولیدی در این واحد شامل ۴۳ نوع  انوع گل فصلی، اطلسی، آپارتمانی و زینتی و همچنین انوع قلمه درخت، درختچه است.

شکرزاده با بیان اینکه تاکنون ۳۵۰ هزار گل‌بوته در نقاط مختلف شهر گلپایگان کاشته شده است، تصریح کرد: گل‌های متناسب هر فصل، در فصل قبلی آن تولید و در داخل گلدان نگهداری می‌شوند تا در موقع مناسب کاشت شود.

وی با بیان اینکه واحد گلخانه و خزانه گل و گیاه شهرداری زمینه اشتغال شش نیرو را فراهم کرده است، اظهار کرد: سالیانه تولید گل و گیاه در این مرکز، ۷۰۰ میلیون تومان صرفه‌جویی اقتصادی به همراه دارد.

شهردار گلپایگان تصریح کرد: با راه‌اندازی مرکز پرورش گل و گیاه شهرداری تمام نیازهای شهرداری در زمینه تولید انواع گل و درختچه و گل‌های زینتی تأمین شده است.

کد خبر 407771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.