اصلاح بستر کاشت گونه‌های فضای سبز با جمع‌آوری خاک مازاد

معاون خدمات شهری شهردار مشهد از جمع آوری خاک مازاد فضای سبز سطح شهر خبرداد و گفت: این کار در راستای اصلاح بستر کاشت گونه های فضاهای سبز مشهد انجام می‌شود.

مهدی یعقوبی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در راستای فعالیت های استقبال از بهار ۹۹، جمع آوری خاک مازاد باغچه های فضای سبز، با اولویت آیلندهای اصلی سطح مناطق، به جهت رسیدگی به بهبود وضعیت فضای سبز و اصلاح بستر رشد گونه‌های کاشته شده تا پایان بهمن ماه انجام می شود.

وی افزود: عملیات جمع‌آوری خاک مازاد در بلوار مجد، ۱۰۰ متری حدفاصل میدان ابوطالب تا میدان امام حسین(ع)، انتهای بلوار خیام شمالی، بلوار خواجه ربیع، بلوار پنجتن، بلوار چمن و میرزاکوچک خان، بلوار شهید شیرودی، بلوار جمهوری (بلوار فرودگاه)، بلوار امام خمینی، حدفاصل میدان امام خمینی تا میدان شهدا، آیلند جانبی بلوار شهید برونسی، بلوار پیروزی حدفاصل میدان شهید کاوه تادلاوران، بلوار های فلاحی و ادیب، و همچنین بلوار معلم حدفاصل دانشجو تا میدان تربیت و بلوار الهیه است.

معاون خدمات شهری شهردار مشهد تصریح کرد: در این فرآیند، خاک مازاد جمع آوری، بستر کاشت اصلاح، بار دیگر خاک مرغوب مورد نیاز آن اضافه و کاشت گونه‌ها انجام می‌شود که هدف از این کار بهبود وضعیت گونه های پایدار، همانند درختان در محل است.

یعقوبی از یکپارچه‌سازی اندازه‌گیری، پایش، تحلیل، پردازش، تعیین وضعیت و اطلاعرسانی کمّی و کیفی آلاینده‌های زیست محیطی خبر داد و گفت: در راستای ایجاد مدیریت واحد شهری و با توجه به پتانسیل هر یک از ارگان ها در راستای مدیریت شهر، پایش، اندازه‌گیری تحلیل، پردازش و تعیین وضعیت و اطلاع رسانی کمی و کیفی آلاینده‌های زیست محیطی و بهبود کیفیت محیط زیست شهر تفاهمنامه همکاری با اداره کل محیط زیست استان خراسان رضوی ایجاد و امضا شد.

وی افزود: برخی از پتانسیل های قانونی در اداره کل محیط زیست استان وجود دارد که شهرداری از ان پتانسیل ها در راستای رفع مشکلات استفاده خواهد کرد که به عنوان مثال می توان به کنترل و پایش کیفیت هوا به وسیله ایستگاه های اداره کل محیط زیست و شهرداری در سطح شهر اشاره کرد.

معاون خدمات شهری شهردار مشهد تصریح کرد: انسجام بیشتر دستگاههای اجرایی میتواند در خدمت رسانی مناسب به مردم در زمینه موضوعات زیست محیطی تسریع ایجاد کند و رسیدگی به مطالبات مردمی در حوزه محیط زیست همواره یکی از مهمترین اولویت شهرداری مشهد بوده است و یکی از موضوعات این تفاهمنامه سنجش کیفیت هوا است که در جهت موضوعات مشترک همانند سنجش آلودگی صوتی، الودگی هوا و صنایعی که در محدوده سطح شهر می توانند در کیفیت هوای شهر تاثیرگزار باشند، قید شده است.

یعقوبی اظهار کرد: این تفاهم نامه در ۱۰ ماده بین معاونت خدمات شهری شهرداری مشهد و اداره کل حفاظت محیط زیست استان خراسان رضوی به منظور همکاری مشترک در زمینه پایش آلاینده های زیست محیطی شهر مشهد به مدت سه سال منعقد شد.

کد خبر 407770

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.