تولید گل‌های فصلی و اقلام گیاهی برای استقبال از بهار

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری ارومیه گفت: روند تکثیر و تولید گل های فصلی و اقلام گیاهی تولید شده در سایت های گلخانه ای سازمان در راستای آمادگی برای استقبال از بهار در حال اجرا است.

به گزارش ایمنا، علی شایگان اظهار کرد: تولید و تکثیر انواع گل های فصلی در واحد تولیدات سازمان جهت خودکفایی در تولید و کاهش هزینه ها در دستور کار سازمان قرار گرفته است.

وی هدف از تولید گل های فصلی در واحد تولیدات سازمان را علاوه بر ایجاد زیبایی منظر شهری، خودکفایی و کاهش هزینه های خرید گل در سال ۹۹ عنوان کرد.

شایگان با بیان اینکه برنامه ریزی های طرح استقبال از بهار از نیمه دوم سال  انجام شده است، افزود: این اقدامات شامل  طراحی طرح های ویژه گلکاری که موجب زیبایی محیط می شوند، تولید گونه های گل فصلی مناسب با اقلیم شهری در رنگ های متنوع از انواع بنفشه، مینا چمنی، شب بو، همیشه بهار، کلم زینتی و همچنین انواع گل های دائمی مارگریت، کوکب، قرنفل، میخک در نهالستان های سازمان، که انتخاب این گونه ها شامل گیاهانی است که تولید آن ها از منظر اقتصاد مقاومتی مورد توجه بوده است.

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری ارومیه تصریح کرد: امید است با کاشت این گل ها در معابر، میدان ها و بوستان های سطح شهر و همچنین ‌با ساماندهی ورودی های شهر و تزئین کردن آن ها با باکس های گلکاری جدید به زیباتر شدن هرچه ‌بهتر جلوه شهری برای گردشگران و شهروندان گام موثری را برداشته باشیم.

کد خبر 407767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.