چرا مردم هنگام سقوط هواپیما تماشاچی هستند؟

عضو شورای شهر تهران نسبت به بی تفاوتی و عدم درک خطر ناشی از سقوط هواپیما درمیان مردم تماشا کننده حادثه سقوط هواپیما تهران - ماهشهر انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ناهید خداکرمی در صفحه اینستاگرام خود با انتشار فیلمی از لحظه خروج مسافران پرواز تهران - ماهشهر نوشت: هواپیما دچار نقص فنی شده و هنگام فرود از باند خارج می‌شود، خوشبختانه مسافرین در سلامت کامل از درهای اضطراری خارج می‌شوند اما خطر انفجار و آتش‌سوزی هواپیمای سانحه‌دیده وجود دارد.

وی ادامه داد: خدمه هواپیما فریاد می زنند از هواپیما فاصله بگیرید اما اشتیاق مسافرین و تماشاچیان به فیلمبرداری، همه را در یک خلسه بی تفاوتی و عدم درک خطر فرو برده است؛ رفتار ما ایرانیان، سیاست‌های رسانه ملی، شیوه مدیریت فرهنگی کشور و نظام آموزشی نیازمند مطالعه‌ای عمیق است. تا شاید بتوان به درکی از چرایی این رفتار رسید.

خداکرمی اضافه کرد: این سانحه و حادثه هایی نظیر  کرمان، پلاسکو تصادفات جاده ای و بلایای طبیعی درس‌های بزرگی برای آینده دارند؛ به قول سهراب سپهری چشمها را باید شست، جور دیگر باید دید و با همه مردم شهر زیر باران باید رفت.

گفتنی است در پرواز صبح امروز (دوشنبه) تهران - ماهشهر، یک فروند هواپیما در هنگام فرود در فرودگاه ماهشهر از باند خارج شد اما مصدومی به جای نگذاشت.

کد خبر 407762

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.