ارجاع موضوع احتساب مزایای تحصیلی کارمندان دستگاه‌های اجرایی به کمیسیون اجتماعی

نمایندگان خانه ملت طرح الحاق یک تبصره به ماده (۶۶) قانون خدمات کشوری را به دلیل بار مالی به کمیسیون اجتماعی ارجاع دادند.

به گزارش ایمنا، نمایندگان در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی گزارش کمیسیون اجتماعی درخصوص طرح الحاق یک تبصره به ماده (۶۶)  قانون خدمات کشوری این طرح را به دلیل بار مالی جهت بررسی و اصلاح مجدد به کمیسیون اجتماعی ارجاع دادند. 

بنابراین گزارش در پی اخطار اصل ۷۵ غلامرضا کاتب نماینده گرمسار در رابطه با این طرح، اخطار وی با ۱۰۸ رای موافق، ۵۴ رای مخالف، ۳ رای ممتنع، از مجموع ۲۰۰ نماینده حاضر در صحن علنی تصویب شد و نمایندگان به آن رای موافق دادند.   

 طرح الحاق یک تبصره به ماده (۶۶)  قانون خدمات کشوری به شرح ذیل است ؛

یک تبصره به‌عنوان تبصره(۱) به‌شرح زیر به ماده (۶۶) قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب ۸/۷/۱۳۸۶ الحاق می‌شود و شماره تبصره آن به تبصره (۲) تغییر می‌یابد:

احتساب امتیازات، حقوق و مزایای مدارک تحصیلی مرتبط با شغل و پست مورد تصدی کارمند یا مشاغل دستگاههای اجرائی که حین خدمت توسط کارمندان با رعایت ضوابط ماده (۶۱) این قانون أخذ می‌شود، به یک مقطع تحصیلی بالاتر محدود نمی‌شود و حسب نیاز دستگاه برای هر مقطع قابل محاسبه است.

در ماده ۶۶ قانون خدمات کشوری آمده است؛

ماده ۶۶- کلیه شاغلین مشمول این قانون براساس عواملی نظیر تحصیلات، دوره‌های آموزشی و مهارت (علاوه بر حداقل شرایط مذکور در اولین طبقه شغل مربوط)، سنوات خدمت و تجربه از امتیاز حق شاغل که حداقل (۱۰۰۰) و حداکثر (۴۵۰۰) امتیاز می‌باشد، بهره‌مند می‌گردند.

حداکثر امتیاز این ماده برای هر شاغل از هفتاد و پنج درصد (۷۵%) امتیاز شغل وی تجاوز نخواهد کرد.

تبصره - هنرمندان و افرادی که در حوزه‌های علمیه تحصیل نموده‌اند براساس آیین‌نامه‌ای که با پیشنهاد سازمان به تصویب هیئت وزیران می‌رسد با مقاطع رسمی تحصیلی همتراز می‌گردند.

منبع: ایلنا

کد خبر 407749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.