قاچاق کالا با افزایش نرخ ارز کاهش یافت

مدیرکل تعزیرات حکومتی شهر تهران معتقد است که قاچاق کالا به دلیل افزایش نرخ ارز و کاهش ارزش پول ملی کاهش پیدا کرده است.

محمدعلی اسفنانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص کاهش قاچاق کالا، اظهار کرد: افزایش یا عدم افزایش حجم واردات کالای قاچاق نسبت به گذشته جای بحث دارد اما یکی از انگیزه‌های قاچاق کالا برای قاچاقچیان عدم پرداخت عوارض بوده که معتقدم قاچاق کالا با افزایش نرخ ارز و کاهش ارزش پول ملی کاهش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه کاهش قاچاق کالا در حوزه لوازم خانگی ناشی از به صرفه نبودن ورود قاچاق به کشور است، افزود: این امر قابل انکار نیست که بخشی از کالاها به صورت قاچاق و در قالب ته لنجی و کوله بری وارد کشور می‌شوند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی شهر تهران با تاکید بر اینکه بر اساس قانون ورود کالاهای خارجی با وجود کالای مشابه داخلی ممنوع است، تصریح کرد: اگر ته لنجی‌ها و کوله‌بری‌ها ساماندهی شوند شاهد این حجم از قاچاق به کشور نخواهیم بود ضمن اینکه فرهنگ استفاده از کالای داخلی هنوز آن طور که باید شکل نگرفته است.

وی با اشاره به لزوم ایجاد فرهنگ حمایت از تولید داخلی در کشور گفت: باید مصرف کننده داخلی متقاعد شود که کالای داخلی توانسته است کیفیت کالای خارجی را داشته باشد و تا زمانی که این معضل وجود دارد کالای قاچاق هم در کشور وجود خواهد داشت.

اسفنانی در توصیه به تولیدکنندگان داخلی اظهار کرد: تولیدکنندگان باید کالاهای با کیفیت و مناسبی تولید کنند تا ذهنیت مردم نسبت به تولید داخلی بهتر شود چرا که این موضوع کمک بزرگی به رونق تولید خواهد کرد.

کد خبر 407747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.