کارنامه ۳۰ ماهه شورای اصلاح‌طلب/ مشهد دچار سکون نشده است

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به عملکرد دو سال و نیم شورا گفت: مشهد، نه تنها دچار سکون نشده، بلکه با شتابی بیشتر از گذشته، به سمت توسعه به پیش می‌تازد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بتول گندمی در هشتاد و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به گذشته دو سال و شش ماه از فعالیت شورای پنجم مشهد، اظهار کرد: مدیریت شهری مشهد در دوره فعلی، علیرغم حاشیه‌هایی که برایش ساختند، حمله‌هایی که به آن کردند، تاخت‌وتازهایی که به آن شده، همچنان در سراسر کشور، پیشتاز بوده و بدهی عقب مانده ندارد.

وی افزود: شهرداری دو منطقه مشهد الکترونیکی شده، ساختار تشکیلاتی معطل مانده شهرداری، ابلاغ و سازمان، سروسامان نسبی یافته، ساخت‌وسازهای عمرانی جان گرفته و پل‌ها و راست‌گرد و چپ‌گردها، پارکها در حال احداث است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه در حوزه کسب‌وکار و نوآوری، اقدامات معاونت برنامه‌ریزی چشمگیر بوده و مرکز نوآوری تاسیس و کارخانه نوآوری در دست احداث است، ادامه داد: در این وضعیت اقتصادی و نداری بودجه در سراسر کشور و دولت و بخش خصوصی، همچنان خدمات شهری به روال خوب و بهتر خود نسبت به سایر کلانشهرها ادامه می‌دهد.

وی تصریح کرد: در شورای پنجم جرات کرده‌ایم و کار روی زمین مانده گذشتگان یعنی افشای اطلاعات را آغاز کرده‌ایم. گرچه کم است اما بهتر از گذشته‌ای است که هیچ چیز آن هویدا و شفاف نبود.

گندمی با اشاره به اینکه سرانجام طرح تفصیلی یک پهنه به شورا رسیده و طرح تفصیلی جنوب غرب در شورا و شهرداری در حال بررسی است، افزود: در مشهد پردیس تئاتر کلنگ خورده، سند حقوق شهرنشینی مصوب شده، سرانه فضای سبز افزایش پیدا کرده و عملیات جداسازی آب شرب از آب خام برای آبیاری فضای سبز با چند صد میلیارد تومان اعتبار آغاز شده است.

وی با تاکید بر اینکه در سال جاری با ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار، نهضت آسفالت به صورت گسترده در سال جاری انجام شده، گفت: این اقدامات در بهترین ماه‌‎های کار اجرایی نه در آستانه انتخابات و می‌دانم بسیاری از دستاوردها را از قلم انداختم؛ شهر مشهد، نه تنها دچار سکون نشده، بلکه با شتابی بیشتر از گذشته، به سمت توسعه به پیش می‌تازد.

سهم زنان در شهر دیده شود

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد با انتقاد از اینکه شهردار و معاونین شهردار، همگی مرد بوده و در بین شهرداران مناطق، تنها یک زن حضور دارد، اظهار کرد: نگاهم جنسیت‌زده نیست، فمینیست هم نیستم؛ اما زنان در مدیریت شهر، حق دارند و روح زنانه در مدیریت شهر لازم است. این همه فارغ‌التحصیل زن در حوزه‌های برنانه ریزی، شهرسازی، عمران، معماری، برق، کامپیوتر و سایر علوم فنی و ... وجود دارند و نباید عرصه مدیریت فقط برای آقایان فراخ باشد.

وی با تاکید بر اینکه برخی جریان‌های سیاسی، گویا با وجود شکست در اردیبهشت ۹۶، نمی‌خواهند کِشتی مدیریت شهری طی سال‌های ۹۶ تا ۱۴۰۰، برای آنچه وعده کرده است به سلامت به سرمنزل مقصودش برسد، ادامه داد: تنها چهار ماه از آغاز کار شورای پنجم، با انرژی و عزم فوق‌العاده بالا گذشته بود، که قائله دی ۹۶ را از صحن همین میدان شهدا شروع کردند. آنقدر آش آن فتنه‌شان شور شد که از دست خودشان هم در رفت. فکر کنید با چنین وضعی، مدیریت شهر چقدر می‌تواند دشوار شود. 

گندمی با اشاره به اینکه فریادزدن و شعاردادن، کار سختی نیست و مهم سرپا نگه داشتن شهر با تنگنای بودجه‌ای است، تصریح کرد: چگونه می‌شود که یک جریان سیاسی با حاشیه امن صددرصدی، هر چه در مخیله‌اش می‌گذرد را بر زبان می‌آورد؟

مدیر اصلاح‌طلب کارآمد می‌خواهیم

وی مدیران پیشنهاد داد به توئیتر سر زده و نظرات مردم را ببینند و خاطرنشان کرد: موسیقی این شهر، حامی می‌خواهد. سینمای مشهد پشتیبان می‌خواهد. تئاترَش یاری می‌خواهد. چه کرده‌ایم؟ برآورد این است که زعما پیش خود فکر می‌کنند اقدام تازه در فرهنگی، تبعات دارد. گویی ما هم با اندک تفاوت‌هایی، همان راه ۸۳ تا ۹۶ را پیموده‌ایم.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به اینکه امروز، مدیر کارآمد اصلاح‌طلب در چارچوب جمهوری اسلامی مهم است که نگران فردای صندلی امروزش نباشد، گفت: من به عنوان یک عضو از تیم شورای اصلاح‌طلب شهر مشهد، همچنان، پشتیبان هر مدیری هستم که به رأی مردم در اردیبهشت ۹۶ وفادار باشد. ناظر و مخالف قاطع آنکه به عهدش وفا نکند نیز هستم. بلند می‌گویم همه بشنوند. دیگر، قضیه، اختیار در پندگرفتن نیست. پند بگیرید که طوفان خواسته‌های این مردم، به اشارتی، چون باد، با خود ببرد هر کجا که خواست!

مدیران جبهه و جنگ را ضدانقلاب می‌دانند

وی اضافه کرد: آبان ۹۸، ترور سردار و سربازِ عزیزِ وطن‌مان، شهید سلیمانی، سقوط هواپیمای حامل هموطنان‌مان و نخبگان عزیزمان، سیل سیستان و بلوچستان، اوضاع و احوال بد اقتصادی کشور، فشارهای بین‌المللی و مهاجرت نخبگان. همه اینها برای حال بد این روزهای ما، نه تنها کافی که بیش از حد نیز بوده است.

گندمی افزود: پرواضح است که دشمن غاصب و ظالم، بدخواه ماست و دنبال ایجاد گسل، بین بخشی از مردم و نظام است. پس مدیران عالی نظام بیایند و فکری به حال گسل‌ها کنند.

وی با انتقاد از روند تایید صلاحیت انتخابات مجلس، تصریح کرد: چرا انتخاباتی که می‌تواند سمبل آغوش باز حاکمیت به سوی مردم باشد، بسته‌تر می‌شود؟ مگر می‌شود کشور را با یک گرایش فکری مدیریت کرد؟ تجربه بد مجالس هفتم، هشتم، نهم و دهم، آگاه‌مان نکرد؟

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد گفت: امروز به بخش بزرگی از مدیران ارشد کشور در دهه ۶۰ که در جبهه و ستاد جنگ فعال بودند، "ضدانقلاب" گفته می‌شود و تریبون‌هایی که این واژگان ظالمانه را بکار می‌برند کلاهشان را قاضی کنند که اگر امروز طالقانی، بهشتی، رجایی، باهنر، مطهری و خیلی‌های دیگر در میان‌مان بودند هم با اتهام‌ات این چنین، روبرو نمی‌شدند؟

کد خبر 407743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.