خرید ۱۰ میلیارد تومان تجهیزات فردی برای آتش‌نشانان اصفهان

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان گفت: سازمان آتش نشانی اصفهان در حال خرید ۱۰ میلیارد تومان تجهیزات فردی برای آتش‌نشانان است که امیدواریم این امکانات وسیله‌ای برای برخورد یا پیشگیری از بحران‌ها و حوادث در سطح شهر باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین امیری در نخستین سمپوزیوم استانی ایمنی، آتش نشانی و  HSE به مناسبت گرامیداشت شهدای آتش نشان و با رویکرد تحلیل و بررسی حادثه پلاسکو اظهار کرد: آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو حادثه‌ای بود که دل همه را به درد آورد چرا که در جریان آن تعدادی از آتش‌نشانان جان خود را از دست دادند.

وی با تاکید بر ضرورت و اهمیت ایمنی شهر، افزود: توجه نداشتن به ایمنی و تأمین نکردن زیرساخت های ایمنی شهر می تواند منجر به بروز حوادث ناگوار باشد.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان تصریح کرد: امروز به دلیل پیچیدگی زندگی شهری و ترافیک، ارتفاع‌سازی ساختمان‌ها، وجود صنایع حادثه‌ساز، روزانه با بحران‌ها، حوادث و حریق‌های زیادی روبه رو می‌شویم و اگر نتوانیم خودمان را با نوع روش‌های برخورد با بحران‌ها منطبق کنیم، آثار زیان‌باری برای امدادگران و هزینه‌های هنگفتی برای مدیران شهری به همراه خواهد داشت.

 وی ادامه داد: آشنایی با اصول ایمنی منطبق با HSE و آشنایی با زیرساخت‌های شهری و مدیریت شهری برای آتش‌نشانان لازم و ضروری است.

امیری با بیان اینکه در شهر باید به ازای هر ۵۰ هزار نفر یک ایستگاه آتش نشانی وجود داشته باشد، گفت: شهر اصفهان با دو میلیون نفر جمعیت به ۴۰ ایستگاه آتش نشانی نیاز دارد در حالی که اکنون تنها ۲۴ ایستگاه در این شهر وجود دارد؛ البته یک ایستگاه جدید احداث و مورد بهره برداری قرار گرفت و ایستگاه دوم نیز تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: امسال عملیات احداث سه ایستگاه  آتش نشانی در شهر اصفهان آغاز شده و احداث دو ایستگاه دیگر نیز در مرحله صدور مجوزهای لازم از مراجع مربوطه است.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان گفت: یکی دیگر از شرایط زیرساخت‌های ایمنی شهر، تأمین تجهیزات است که خوشبختانه با تدبیر شورای شهر، شهردار اصفهان و هیئت مدیره سازمان آتش نشانی بیش از ۳۲ دستگاه ماشین‌آلات مورد نیاز سازمان آتش نشانی خریداری شده که تکمیل تجهیزات و نصب وسایل مورد نیاز بر روی این خودروها در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: سازمان آتش نشانی اصفهان در حال خرید۱۰ میلیارد تومان تجهیزات فردی است که امیدواریم این امکانات وسیله‌ای برای برخورد یا پیشگیری از بحران ها و حوادث در سطح شهر باشد.

امیری با بیان اینکه روزانه در شهر حوادث و اتفاقات زیادی رخ می‌دهد، اما مهم علم پیشگیری و علم برخورد با حوادث و کاهش خطرپذیری و همچنین کاهش تلفات انسانی است، گفت: اصول ایمنی منطبق با HSE موضوع ایمنی، بهداشت و حفاظت محیط کار را مورد تاکید قرار می‌دهد تا بتوانیم رویکردها و روش های مناسب برای جلوگیری از وقوع حوادث را به کار بگیریم.

وی تصریح کرد: بازدیدها، بازرسی‌ها و توجه به نکات ناایمن در سطح شهر به ویژه از ساختمان‌ها، مراکز پرجمعیت، مدارس، خوابگاه‌های دانشجویی، بیمارستان‌ها، بازار شهر باید انجام شود زیرا این مکان‌ها همه از نقاط حساس و حادثه خیز و نیازمند توجه است، از این رو باید دانش خود را در زمینه برخورد با این بحران‌ها ارتقاء دهیم.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان گفت: آتش نشانی شهر اصفهان با وجود نیروهای فعال توانسته در سطح کشور جایگاه مناسبی را به دست آورد و در بین شهر مشهد و تهران آتش نشانان اصفهان کمترین زمان رسیدن به محل حادثه متعلق به آتش نشانان اصفهان است.

وی خاطرنشان کرد: اصفهان نسبت به تهران و مشهد رتبه سوم تعداد ایستگاه های آتش نشانی در کشور را دارد، البته باید تعداد ایستگاه‌ها را افزایش دهیم.

امیری با اشاره به کمک‌رسانی شهرداری اصفهان به سیل‌زدگان استان سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: در جریان سیل استان لرستان، خوزستان وسیل اخیر سیستان و بلوچستان اولین گروه‌های امدادی از اصفهان عازم شدند و در سیستان نیز نیروهای شهرداری اصفهان طی چهار روز شهر کنارک را پاکسازی کرده و امداد رسانی لازم را انجام دادند.

کد خبر 407737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.