زاینده‌رود خشک کانون گرد و غبار می‌شود

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استان اصفهان گفت: قطع و وصل جریان آب در رودخانه باعث فرونشست زمین شده و یکی از کانون های گرد و غبار کشور، محور زاینده رود در زمانی است که خشک باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، منصور شیشه فروش صبح امروز، دوشنبه _هفتم دی‌ماه_ در نشست خبری در تشریح گزارش پروژه‌های عمرانی ویژه دهه فجر سال ۹۸، اظهار کرد: ۳۴۱ پروژه در حوزه پیشگیری از سیل، خشکسالی، تامین برق اضطراری و آبخیزداری با اعتباری بالغ بر ۲۱۰ میلیارد تومان در دهه فجر سال ۹۸، افتتاح خواهد شد.

وی افزود: بهمن ماه امسال نسبت به میانگین بلند مدت بسیار سردتر بوده و پیش بینی شده که در دوره‌های خشکسالی، ۱۰ یا ۲۰ دقیقه بارش موجب وقوع سیل شود و برای آمادگی در مقابل سیل در بازه زمانی فروردین ماه امسال، ادارات و سازمان‌ها را در حالت آماده باش قرار داده ایم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به کاهش دمای هوا در روزهای اخیر، خاطر نشان کرد: شرایط سردی هوا باعث شده تامین گاز برای مناطق شمال کشور، با  مشکلاتی مواجه شود و باید صرفه جویی در دستور کار قرار گیرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان خاطر نشان کرد: ۷۵ درصد مصرف گاز در زمستان در خانه‌ها استفاده می‌شود و هرکس دمای خانه خود را یک درجه کاهش دهد، نقش مهمی در گازرسانی به مردم مناطق شمالی کشور خواهد داشت؛ به همه ادارت دستور داده ایم که یک ساعت پیش و یک ساعت پس از ساعت اداری باید دستگاه‌های گرمایشی خود را خاموش کنند.

شیشه فروش اضافه کرد: قطع و وصل جریان آب در رودخانه باعث فرونشست زمین شده و یکی از کانون های گرد و غبار در کشور، محور زاینده رود در زمانی است که خشک باشد.

کاهش ۴۲ درصدی حوادث نسبت به سال گذشته

وی ادامه داد: قانون مدیریت بحران امسال در کشور تصویب شده و این قانون ۲۶ تکلیف را برای هر دستگاه مشخص کرده و اعلام کرده که باید برای همه بحران‌ها، پیشگیری لازم توسط دستگاه های مرتبط صورت بگیرد. آمار حوادث نسبت به سال گذشته و بر اساس گزارش شهرداری ها، ۴۲ درصد در استان اصفهان کاهش یافته است.

کد خبر 407736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.