اجرای ۶۷ برنامه فرهنگی به مناسبت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین از برگزاری ۶۷ برنامه متنوع فرهنگی و ورزشی به مناسبت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در شهر خبر داد.

به گزارش ایمنا، محمد درافشانی اظهار کرد: دهه فجر فرصتی مناسب برای تبیین دستاوردهای انقلاب شکوهمند اسلامی است؛ جامعه هدف ما در برگزاری این برنامه‌ها بیشتر نسل جوان است و تلاش می‌کنیم در اجرای برنامه‌ها، انقلاب اسلامی ایران و دستاوردهای آن را به جوانان بشناسانیم.

وی افزود: برنامه‌های شاخص و متعددی به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در سه حوزه فرهنگی، ورزشی و فضاسازی شهر در نظر گرفته شده که نصب بنر با موضوعات چهل سالگی انقلاب، آذین‌بندی سطح شهر و نورافشانی از اقدامات تبلیغات محیطی سطح شهر است.

برگزاری دوازدهمین همایش تجلیل از حافظان قرآن کریم

درافشانی ضمن تشریح برنامه‌های فرهنگی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: دوازدهمین همایش تجلیل از حافظان قرآن کریم از جمله برنامه‌های ایام الله دهه فجر است که ۱۴ بهمن در شبستان امیرالمومنین (ع) برگزار خواهد شد، در این همایش از ۸۵۰ حافظ قرآن کریم در قالب هزار ۷۵۵ جز تجلیل خواهد شد.

دومین همایش تجلیل از نام آوران فرهنگ و هنر

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین یکی دیگر از برنامه‌های فرهنگی دهه فجر سازمان را برگزاری دومین همایش تجلیل از نام آوران فرهنگ و هنر در ۲۰ بهمن ماه عنوان کرد و گفت: این برنامه در راستای احیای فرهنگ و تجلیل و قدردانی از زحمات پیشکسوتان عرصه‌های مختلف فرهنگی و هنری همزمان با روز فرهنگ و هنر انقلابی برگزار می‌شود.

اجرای دو جنگ شاد فجرانه

وی از برگزاری دو جنگ شاد به مناسبت ایام الله دهه فجر خبر داد و اضافه کرد: یک جنگ برای عموم شهروندان ۱۷ بهمن ماه و جشنی دیگر نیز ۱۶ بهمن ماه ویژه کارکنان شهرداری قزوین در سالن ورزشی کوثر برگزار خواهد شد.

برگزاری تورهای گردشگری ویژه دانش آموزان

درافشانی تصریح کرد: برگزاری تورهای گردشگری ویژه دانش آموزان از دیگر برنامه‌هایی است که به مناسبت ایام الله دهه فجر برگزار می‌شود، بازدید از موزه مردم شناسی قجر و دهکده طبیعت همراه با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری از جمله برنامه‌های این تورهای گردشگری است. ​​​​​

اجرای ویژه برنامه گذر انقلاب در میدان آزادی پیاده راه فرهنگی

معاون شهردار قزوین از برگزاری ویژه‌برنامه گذر انقلاب در میدان آزادی (پیاده‌راه فرهنگی سبزه میدان) خبر داد و گفت: فضاسازی رویدادهای انقلاب ۵۷ قزوین همراه با اجراهای برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری به منظور تجدید خاطرات انقلاب ۵۷ قزوین و آشنایی نسل جوان با وقایع انقلاب اسلامی ایران از جمله اهداف اجرای این برنامه است.

وی تصریح کرد: گذر انقلاب از ۱۲ تا ۲۲ بهمن، صبح و بعدازظهر در پیاده راه فرهنگی میدان آزادی قزوین میزبان شهروندان قزوینی خواهد بود.

برگزاری برنامه گل واژه‌های صبر

درافشانی اضافه کرد: آئین تجلیل از مادران و همسران شهدای قزوین با عنوان گل واژه‌های صبر با هدف نکوداشت فرهنگ صبر، ایثار و شهادت به مناسبت سالروز وفات حضرت ام البنین (ع) _شنبه ۱۹ بهمن ماه_ ساعت ۱۰ صبح ماه در سالن مفاخر شهرداری قزوین برگزار می‌شود.

برنامه بانوی آب و آئینه ویژه بانوان کارمند شهرداری قزوین

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین از دیگر برنامه‌های سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین را برگزاری آئین «بانوی آب و آئینه» ویژه بانوان کارمند شهرداری قزوین عنوان کرد که با هدف ترویج فرهنگ فاطمی و آشنایی بیش از پیش بانوان با سیره زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) _چهارشنبه ۳۰ بهمن ماه_ برگزار خواهد شد.

اجرای سه «جشن بزرگ انقلاب ویژه کودکان

وی افزود: همچنین نمایشگاه صنایع دستی آثار مربیان، بانوان هنرمند و هنرجویان مراکز آموزشی و مادران کودکان کار با عنوان «ما می توانیم» ۲۵ بهمن ماه در نمایشگاه بین المللی امام خمینی (ره)، سه «جشن بزرگ انقلاب ویژه کودکان» و پنج کارگاه قصه گویی به همراه نمایش عروسکی با هدف آشنایی کودکان با حماسه انقلاب ۵۷ در فرهنگسراها و خانه‌های فرهنگ سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری، ایام دهه مبارک فجر برگزار خواهد شد.

برگزاری پنج مسابقه متنوع فرهنگی ویژه دهه مبارک فجر

درافشانی برپایی ایستگاه انقلاب با محتوای فرهنگی همزمان با راهپیمایی ۲۲ بهمن، افتتاح دو مرکز فرهنگی و آموزشی در ایام الله دهه فجر، غبار روبی مزار شهدای گمنام ویژه کودکان در ایام الله دهه فجر، اکران فیلم و برگزاری پنج مسابقه متنوع فرهنگی ویژه دهه مبارک فجر در مراکز آموزشی سازمان را از دیگر برنامه‌های فرهنگی دهه فجر برشمرد.

شب شعر انقلاب با عنوان «شیدایی واژه ها

وی افزود: برگزاری ۱۰ کارگاه آموزشی رایگان توانمندسازی بانوان، شب شعر انقلاب با عنوان «شیدایی واژه ها» در فرهنگسراها و خانه‌های فرهنگ سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری و دیدار با سه خانواده شهدا با عنوان «لاله های سرافراز» از دیگر برنامه‌هایی است که به مناسبت دهه مبارک فجر برگزار می‌شود.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین گفت: فوتبال گل‌کوچک ویژه کارکنان، مسابقه داژبال و طناب کشی بانوان (کارکنان) - بانوان، همایش ورزش عصر گاهی (بانوان)، همایش ورزش صبحگاهی و مسابقه تنیس روی میز کارکنان (آقایان و بانوان) از جمله برنامه‌های ورزشی است که ایام الله دهه فجر انجام می‌شود.

درافشانی اجرای طرح تصحیح قرائت نماز کارکنان شهرداری قزوین و اجرای برنامه‌های مشارکتی، حمایتی با اداره‌های دولتی و تشکل‌های مردم نهاد و گروه‌های هنری در راستای حمایت از هنرمندان شهر قزوین را از دیگر اقدامات سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین در ایام الله دهه فجر عنوان کرد.

منبع: مهر

کد خبر 407731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.