تجهیز ناوگان حمل و نقل عمومی شهری به سامانه سیپاد

جانشین رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از از آمادگی وزارت کشور برای اجرای گام نهایی طرح پایش پیمایش ناوگان حمل و نقل شهری در کل کشور خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، مسعود نصرتی اظهار کرد: در راستای تکمیل این طرح، تجهیز ناوگان حمل و نقل درون‌شهری به دستگاه هوشمند سیپاد از اوایل سال ۹۷ در دستور کار قرار گرفت و پس از طراحی چارچوب فنی و آماده‌سازی سامانه های لازم، طی فراخوانی عمومی به شرکت‌های توانمند در تولید سامانه‌های موقعیت‌یاب هوشمند، جهت همکاری در تولید دستگاه سیپاد اطلاع‌رسانی شد.
 
وی اضافه کرد: از آن زمان تاکنون بیش از ۲۵ شرکت داخلی به منظور تأمین یا تولید دستگاه هوشمند سیپاد اعلام آمادگی کردند که از این بین، شش شرکت دستگاه را تولید و پنج شرکت مراحل آزمون فنی دستگاه را مطابق نیازمندی‌های اعلام‌شده با موفقیت در آزمایشگاه‌های مرجع کشور پشت سر گذاشته و تأییدیه دریافت نمودند.
 
جانشین رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور تصریح کرد: نخستین تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و یکی از این شرکت ها در اختتامیه گردهمایی «ارایه نیازهای فناورانه در پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا و ارز» در محل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری با حضور دکتر ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و مؤیدی رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز منعقد شد.
 
نصرتی افزود: در حال حاضر دیگر شرکت‌های تأییدشده نیز در مسیر انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور قرار دارند.
 
وی افزود: ورود به طرح سیپاد محدودیت زمانی ندارد و بازاریابی و فروش دستگاه به صورت کاملاً رقابتی انجام می‌شود. با سازوکارهای اتخاذشده، شرکتی سهم بازار بیشتری کسب خواهد نمود که رضایت بیشتری از سوی کاربران جلب کند؛ همچنین هر شرکتی که توانمندی تولید یا تأمین دستگاه را داشته باشد، در هر زمان امکان ورود به طرح را خواهد داشت.
 
جانشین رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور اظهار کرد: پروژه سیپاد ابزاری کارآمد برای تخصیص هدفمند انواع یارانه ها  و تسهیلات نظیر سهمیه سوخت، لاستیک و یارانه بلیت به ناوگان واقعی فعال در حمل و نقل شهری خواهد بود.

کد خبر 407719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.