امکانات شهرداری آستارا آماده استقبال از شهید گمنام

شهردار بندر آستارا گفت: تمامی امکانات و ظرفیت‌های شهرداری و شورای اسلامی شهر آستارا برای استقبال هرچه باشکوه‌تر از پیکر مطهر یک شهید گمنام دفاع مقدس آماده است.

جواد معیتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا  از آمادگی شهرداری این شهر برای استقبال باشکوه از یک شهید گمنام خبر داد و اظهار کرد: اکنون هر چه داریم به برکت خون شهدا است و در این راستا تمامی امکانات و ظرفیت‌های شهرداری و شورای اسلامی شهر آستارا برای تشییع باشکوه یک شهید گمنام دفاع مقدس به کار گرفته می‌شود.

وی تصریح کرد: آیین وداع با شهید گمنام ساعت ۱۹ روز سه‌شنبه_۷ بهمن با حضور اقشار مختلف مردم ، مسئولان و خانواده های شهدا و ایثارگران در مصلی این شهر برگزار و پیکر مطهر ساعت ۹ صبح روز چهارشنبه از مقابل سپاه تشییع و مراسم تدفین در محوطه دانشگاه آزاد اسلامی آستارا برگزار خواهد شد.

شهردار آستارا افزود : آیین آماده‌سازی مزار این شهید والامقام در محوطه دانشگاه آزاد اسلامی آستارا توسط کارشناس شهرداری در مرحله  آماده سازی است و تمهیداتی نیز برای عقب نشینی خیابان محل تدفین در نظر گرفته شده است

معیتی با بیان اینکه اقداماتی دیگری نیز توسط شهرداری برای مشارکت در هرچه بهتر و باشکوه تر برگزار شدن مراسم تشییع شهید گمنام در حال انجام است، افزود : تهیه سیستم صوتی و تبلیغات محیطی ، ساماندهی و پاکسازی مسیرتشییع از جمله این اقدامات است.

وی با بیان اینکه اکنون بسیاری از پدران و مادران چشم انتظار پیکر فرزند شهید خودشان هستند و عزت و احترام برای ایران اسلامی و امنیت برای مردم و کشورمان مرهون رشادتهای همین فرزندان است، تاکید کرد : تمامی افراد جامعه باید با حضور خود در این آیین بزرگ فرهنگی نسبت به این شهید بزرگوار ادای دین کنند.

میثم الوان پور، سخنگوی شهر شورای اسلامی شهر آستارا نیز اظهار کرد: تشییع پیکر شهید گمنام افتخاری است که نصیب مردم  آستارا شده و شورای اسلامی شهر در کنار سایر مسئولان هر اقدامی فرهنگی و عمرانی که برای هر چه باشکوه‌تر برگزار شدن این آیین نیاز باشد در کوتاه ترین زمان در صحن شورا تصمیم گیری و مصوب خواهد کرد.

وی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه را بسیار ضرورت دانست و گفت: شهدا به عنوان بهترین الگو باید به نسل‌های آینده معرفی شوند.

وی افزود: شهدای گمنام فرزندان تمامی پدران و مادران این سرزمین محسوب می‌شوند ، که با نثار خون پاکشان ، امنیت را برای کشورمان به ارمغان آوردند و استقبال مناسب از آنها وظیفه ماست.

سخنگوی شهر شورای اسلامی شهر آستارا گفت: امیدواریم بتوانیم با تدارکات ویژه و حضوری باشکوه در این مراسم میزبان بسیار شایسته ای برای این شهید والامقام باشیم.

کد خبر 407700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.