تدوین دستورالعمل برای کندوپوش معابر شیراز

معاون فنی و عمرانی شهردار شیراز گفت: به زودی دستورالعمل مربوط به کندوپوش معابر شهری تدوین و ارائه خواهد شد تا موضوع حفاری‌های عمرانی و ترمیم آن توسط دستگاه‌های مختلف خدمات رسان، ساماندهی شود.

به گزارش ایمنا، اسماعیل صالحی روز گذشته _یکشنبه ۶ بهمن ماه_ در جلسه با نمایندگان دستگاه‌های خدمات‌رسان شهری در شیراز، اظهار کرد: دستورالعمل به روز شده حفاری با توجه به قوانین، مصوبات و آئین نامه‌های بالادستی، تهیه، تدوین، نهایی و ابلاغ می‌شود.

وی با اشاره به انتقال واحد حفاری به معاونت فنی و عمرانی شهرداری شیراز، گفت: این اقدام منجر به اجرا و نظارت بهتر بر روند حفاری‌های عمرانی از سوی سایر دستگاه‌های خدمات رسان و بهبود روند کار خواهد شد.

صالحی با بیان اینکه برای منسجم‌تر شدن وضعیت نظارت بر حفاری و ترمیم معابر، طی سال‌های اخیر اقدامات خوبی انجام شده است، گفت: با توجه به استقرار اداره‌های راهسازی و آسفالت، دفتر فنی و دیگر عوامل موثر در این معاونت، انتقال واحد حفاری به معاونت فنی و عمرانی می‌تواند نظارت بر حفاری و ترمیم معابر را منسجم‌تر کند.

معاون فنی و عمرانی شهردار شیراز با اشاره به اینکه بیشتر حفاری‌ها توسط سایر دستگاه‌های خدمات رسان انجام می‌شود، افزود: دستورالعمل جدید کندوپوش در راستای بهبود خدمات رسانی ارائه می شود.

وی با بیان اینکه انجام عملیات حفاری در نقاط مختلف شهر برای ایجاد و توسعه امکانات زیربنایی آب و برق و مخابرات و ... اجتناب ناپذیر است، ادامه داد: با وجود اینکه این اقدامات عمرانی یک ضرورت محسوب می‌شود، اما اگر نظارت کافی قبل، حین و بعد از اجرا انجام نشود، کار به سامان نرسیده و به شکل مطلوبی انجام نمی شود.

صالحی با بیان اینکه شهرداری در واقع وکیل مدافع مردم در راستای حفظ زیبایی، ایمنی و پاکیزگی شهر است، خاطرنشان کرد: نباید هیچ یک از شهروندان را به واسطه اهمال و کوتاهی در اجرای طرح‌های عمرانی، و ترمیم نادرست و نازیبای خرابی‌های ناشی از این اقدامات، با مخاطره مالی و جانی مواجه کنیم.

معاون شهرداری شیراز با تاکید بر لزوم یکپارچه سازی مرمت حفاری ها در شهر، لازمه این مهم را داشتن برنامه ریزی و هماهنگی بین دستگاهی دانست و اضافه کرد: باید تمام پیمانکاران این بخش دارای مهارت و دانش کافی باشند و اگر نیاز به آموزش وجود دارد، دوره‌های آموزشی برگزار شود.

وی با بیان اینکه به هیچ عنوان حاضر به پذیرش پیمانکاران فاقد صلاحیت در بخش حفاری، ترمیم و آسفالت معابر نیست، گفت: باید از اعمال نظر و رویکردهای سلیقه‌ای در این موضوع خودداری کرد و براساس شیوه‌نامه‌ های صحیح اقدامات را دنبال کرد.

معاون شهردار شیراز گفت: شیراز به دلیل داشتن آثار تاریخی و باستانی، دارا بودن شهروندانی میهمان نواز و برخورداری از آب و هوایی منحصر بفرد، همواره پذیرای گردشگران داخلی و خارجی است، لذا علاوه بر شهروندان، باید شهری زیبا را هم در منظر گردشگران داشته باشیم.

صالحی با اشاره به لزوم هماهنگی برای کنترل مسائل در حریم و خارج از محدوده شهر، گفت: باید هماهنگی مناسبی بین شهرداری و دستگاه‌های خدمت رسان ایجاد شود تا کار مسیر مطلوبی داشته باشد.

وی با اشاره به لزوم همراهی و همکاری مطلوبتر در موضوع پروژه های بزرگ عمرانی شهر، تاکید کرد: شهرداری نسبت به تعهداتش در قبال همه دستگاه‌ها پایبند است؛  تلاشمان کاهش مشکلات ناشی از اجرای طرح‌های عمرانی برای مردم و شهروندان است.

کد خبر 407691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.