افزایش ۳۸ درصدی سرانه شهروندی در گوگد

شهردار گوگد با بیان اینکه لایحه بودجه پنج میلیارد تومانی سال ۹۹ شهرداری به شورای شهر تقدیم شد، گفت: سرانه هر نفر در بودجه سال آینده شهرداری گوگد ۸۳۰ هزار تومان است که نسبت به سال گذشته حدود ۳۸ در صد افزایش داشته است.

حسین علی‌محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از گلپایگان با اشاره به لایحه بودجه سال ۹۹ شهرداری گوگد، اظهار کرد: این لایحه تنظیم و تقدیم نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر شد تا پس از بررسی و تصویب به استانداری ارسال و جهت اجرا به شهرداری تحویل داده شود و از آن پس مبنای اجرای طرح‌های شهری خواهد بود.

وی با اشاره به اعمال تغییرات در تنظیم لایحه بودجه شهرداری، خاطرنشان کرد: این تغییرات امسال طبق دستورالعمل جدیدی که از طرف وزارت کشور به سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ابلاغ شد، اعمال شد.

شهردار گوگد با بیان اینکه لوایح بودجه شهرداری‌ها که بر اساس دستورالعمل جدید تنظیم می‌شود، کارآمدتر خواهد شد، تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های لایحه بودجه سال ۹۹ تمرکز بر شفاف‌سازی ردیف‌های اعتباری است که به عملیاتی شدن آن در سال آتی کمک می‌کند.

علی‌محمدی با بیان اینکه اولویت‌های مدیریت شهری در ساختار خدمات شهری تغییر خواهد کرد، افزود: تنظیم بودجه پیشنهادی بر اساس منویات مقام معظم رهبری و سیاست‌های دولت تدبیر و امید، با در نظر گرفتن وضعیت اقتصادی شهروندان و همچنین اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام و انجام فعالیت‌هایی که در توسعه شهر نقش دارد، انجام می‌شود.

وی با اشاره به منابع درآمدی بودجه شهرداری این شهر، تاکید کرد: مهم‌ترین منابع درآمدی بودجه سال ۹۹ شهرداری گوگد بر اساس عوارض ارزش افزوده، عوارض سوخت، عوارض صدور پروانه ساختمانی و ساخت و ساز، در کنار سایر منابع درآمدی که سهم کمتری را به خود اختصاص داده، پیش‌بینی شده است که مجموعاً نسبت به مبلغ ریالی بودجه سال ۹۸ حدود ۳۶ درصد افزایش خواهد داشت.

شهردار گوگد با اشاره به نسبت‌های هزینه‌ای در بودجه سال ۹۹ این شهرداری، خاطرنشان کرد: در بودجه سال آینده اعتبارات جاری ۴۰ درصد و منابع سرمایه‌ای و عمرانی ۶۰ درصد در نظر گرفته شده است.

علی‌محمدی با اشاره به سرانه شهروندی در گوگد، تصریح کرد: طبق آخرین سرشماری جمعیت این شهر شش هزار و ۱۲ نفر است که بر اساس آن سرانه هر شهروند در بودجه سال ۹۹ شهرداری ۸۳۰ هزار تومان خواهد بود که این مبلغ نسبت به سال جاری حدود ۳۸ در صد افزایش خواهد داشت.

وی با اشاره به شرایط اقتصادی حاکم بر کشور، تاکید کرد: سال ۹۹ از لحاظ تأمین منابع مالی، سال سختی خواهد بود، اما سعی و تلاش خود را در جهت تحقق بودجه پیشنهادی به کار می‌بندیم تا اهداف عمرانی و فرهنگی تعریف شده اجرا شود.

شهردار گوگد با اشاره به مهم‌ترین پروژه‌های نیمه‌تمام این شهرداری، اظهار کرد: در بودجه سال ۹۹ تکمیل ساختمان آتش‌نشانی، بهسازی معابر شهری، جدول‌گذاری و پیاده‌روسازی، احداث کانال و کانیوها جهت دفع آب‌های سطحی، خرید ماشین‌آلات خدماتی، بهسازی و تکمیل پارک‌های سطح شهر، آزادسازی و تکمیل خیابان ارگ به امامزاده، لوله‌گذاری فضای سبز و احداث مخزن ذخیره آب فضای سبز به عنوان اولویت‌های تخصیص بودجه در حوزه عمرانی در نظر گرفته شده است.

علی‌محمدی یادآور شد: بودجه سال ۹۸ شهرداری گوگد بر اساس رقم سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان تنظیم شده بود که تاکنون بیش از ۹۰ درصد آن محقق شده از این میزان، ۵۰ درصد برای اجرا و تکمیل طرح‌های عمرانی هزینه شده است.

وی با اشاره به دفترچه عوارض خدمات شهری شهرداری گوگد برای سال ۹۹ گفت: با توجه به وضعیت اقتصادی شهروندان بعضی از ردیف‌های عوارض شهری تنها پنج درصد اضافه شده و در بسیاری موارد افزایش ضریب اعمال نشده است.

کد خبر 407681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.