۱۰ ایستگاه خط دو متروی اصفهان در حال احداث است

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان گفت: عملیات اجرایی۱۰ ایستگاه از ۱۶ ایستگاه خط دو مترو اصفهان آغاز شده است.

محمدرضا بنکدار در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: خط دوم قطار شهری اصفهان با بودجه حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان در شهر آغاز شده و به عنوان یک ابرپروژه عمرانی درحال اجرا است.

وی افزود: خط دو قطار شهری اصفهان از ایستگاه دارک در زینبیه آغاز و تا ایستگاه مدرس نجفی ادامه پیدا خواهد کرد.

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان طول خط دو قطار شهری اصفهان را ۱۴.۵ کیلومتر و ۱۶ ایستگاه عنوان کرد و افزود: در یک سال گذشته ۱۰ ایستگاه خط دو مترو فعال شده و تاکنون پیشرفت‌های خوبی داشته است.

وی اظهارکرد: عملیات اجرایی ایستگاه‌های شهیدخرازی، چهارسوق وشاهد از یک ماه پیش آغاز شده و ایستگاه خلجا نیز تا یک ماه آینده آغاز خواهد شد.

بنکدار گفت: روش اجرای خط دو مترو اصفهان زیر زمین است به همین دلیل شهروندان اجرای این پروژه را احساس نمی کنند، زیرا ابتدا ایستگاه‌ها احداث و پس از آن TBM وارد ایستگاه می‌شود؛ این موضوع، معضلات ترافیکی و مشکلات ساخت را به حداقل می‌رساند.

وی خاطرنشان کرد: شفت جبهه دوم خط دو متروی اصفهان از سمت ایستگاه مدرس نجفی طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا خردادماه سال آینده اجرا و عملیات حفاری آن از مردادماه سال ۹۹ آغاز خواهد شد.

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان تاکید کرد: احداث ایستگاه‌های خط دوم قطار شهری با برنامه‌ریزی دقیق‌تر زمانی صورت گرفته بدین ترتیب که پیش از عبور تی. بی. ام از محل ایستگاه، سازه‌ نگهبان و سازه اصلی ایستگاه ساخته خواهد شد تا ضمن صرفه‌جویی در هزینه‌ها، آب‌بندی ایستگاه‌ها با کیفیت بهتری انجام شود.

وی تصریح کرد: ساخت هر کیلومتر مترو، ۷۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد که نزدیک به ۴۵ درصد این هزینه در سازه و نزدیک به ۵۵ درصد آن در بحث تجهیزات هزینه می‌شود.

بنکدار با بیان اینکه سعی و تلاش سازمان قطارشهری اصفهان در ساخت خط دوم، توجه به رویکرد فنی اقتصادی به منظور کاهش هزینه‌ها در زمان بوده است، افزود: با توجه به تجهیزات محور بودن پروژه‌های قطارشهری، مسیر تعیین پیمانکار EPC در خط دو قطار شهری اصفهان سرعت گرفته است.

کد خبر 407675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسن IR ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۹
    1 0
    امید وارم که طبق برنامه ریزی که کردند پیش برند و بودجه کم نیارن مشکلات ترافیکی اصفهان با خط دوم مترو خیلی کمتر میشه