آستارا نیازمند آرامستان جدید است

شهردار آستارا با بیان اینکه ظرفیت آرامستان این شهر به زودی تکمیل می‌شود و نیازمند مکانی جدید است، گفت : دو مکان برای این منظور شناسایی شده که در صورت تصویب شورا، مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

جواد معیتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: رشد جمعیت شهری و افزایش متوفی، کاهش محل دفن و تکمیل شدن ظرفیت آرامستان از بزرگترین مشکلات پیش روی شهرداری آستارا است.

وی ادامه داد: ظرفیت آرامستان آستارادر یک تا دو سال آینده تکمیل می‌شود و در این راستا دو مکان جدید به عنوان محل دفن اموات شناسایی شده که در صورت تصویب شورا به عنوان آرامستان جدید جانمایی می شود.

شهردار آستارا خاطرنشان کرد: آرامستان این شهر محلی است زیر نظر شهرداری که شهروندان به صورت رایگان مراسم تدفین اموات خود را در آن برگزار می‌کنند.

معیتی با بیان اینکه یکی از وظایف شهرداری ارایه خدمات مربوط به دفن اموات شهروندان است، افزود: شهرداری متولی ارایه خدمات مرتبط با حمل، تکفین، غسل، خاکسپاری و خدمات پس از دفن اموات است.

وی افزود: آرامستان آستارا با بیش از سه هکتار وسعت دارای امکاناتی همچون یک واحد غساله، دو واحد سردخانه، سرویس بهداشتی و چندین غرفه سنگ‌فروشی است.

شهردار آستارا با بیان اینکه قطعه‌ای از زمین آرامستان به ایثارگران اختصاص داده شده است، افزود: هر هفته و در مراسمات مختلف به رسم ادای دین ، مزار شهدا توسط نیروهای واحد خدمات شهری شهرداری آستارا شستشو و غبار روبی می‌شود.

معیتی گفت: قبور آرامستان آستارا قابلیت همسطح سازی دارند، اما به دلیل شیب زیاد، اجرای این طرح نیازمند صرف هزینه بسیار زیاد است که در حال حاظر امکان‌پذیر نیست.

وی احداث سایبان‌های مسقف بر روی قبور، گلخانه و استراحتگاه توسط شهروندان را از دیگر مشکلات آرامستان آستارا عنوان کرد اشاره افزود: ساخت این تاسیسات باعث بی‌نظمی و اشغال بخشی از مساحت آرامستان می‌شود و شهرداری اجازه چنین اقدامی را نمی‌دهد و انتظار می‌رود شهروندان در این زمینه با شهرداری همکاری کنند.

فرهاد محسنی، رئیس شورای اسلامی شهر آستارا هم با تاکید بر به اینکه زمین آرامستان باید به لحاظ شرعی و محیط زیستی مشکلی نداشته باشد، افزود: مکان‌هایی را در چند نقطه از شهر شناسایی و در صحن شورا مطرح شده که در صورت تصویب به عنوان آرامستان جدید انتخاب می شود.

وی اضافه کرد: نیروهای خدمات شهری شهرداری آستارا روزانه به صورت منظم آرامستان را پاکسازی و به شهروندان خدمات خوبی ارایه می‌کنند.

رییس شورای اسلامی شهر آستارا اظهار کرد: با توجه به نور کم آرامستان به تازگی دو عدد چراغ تلسکوپی توسط شهرداری تهیه و برای روشنایی بیشتر در محوطه آن نصب شده است.

محسنی به طرح پیشنهادی شهرداری آستارا در خصوص مسقف کردن مزار شهدای این شهر اشاره کرد و گفت: بعد از تصویب این طرح در شورا، مزار شهدا مسقف می‌شود تا بارندگی خللی در روند برگزاری مراسمات مختلف ایجاد نکند.

به گزارش ایمنا، شهر بندر مرزی آستارا با ۵۱ هزار و ۵۷۹ نفر جمعیت در غرب استان گیلان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

کد خبر 407671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.