آزمایشگاه نمونه‌برداری از میوه‌ها در اصفهان راه‌اندازی شود

رئیس کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: ضروری است به منظور اطمینان از سلامت میوه‌های ورودی به میادین میوه و تره بار، آزمایشگاه نمونه‌برداری از میوه‌ها در اصفهان راه‌اندازی شود.

عباسعلی جوادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درخصوص حواشی جدید مطرح شده درباره پدیده "طب اسلامی" اظهار کرد: آنچه من اطلاع دارم چندین تن از علمای اسلامی گفته‌اند که ما چیزی به نام طب اسلامی نداریم؛ البته ایران نیز از قدیم یکی از سرزمین‌هایی بوده که طب در آن رواج و پیشرفت زیادی داشته است.

وی افزود: یافته‌های دانشمندانی که در گذشته بوده‌اند مانند ابن‌سینا همان طب سنتی است اما آنچه در روایات دینی مورد بحث قرار می‌گیرد نوعی روش زندگی بوده تا آنکه بحث درمان بیماری در آن‌ها مدنظر باشد.

رئیس کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان درخصوص سلامت میوه‌های شب عید نوروز در میادین میوه‌وتره‌بار وابسته به شهرداری تصریح کرد: بازار میوه‌وتربار به‌طور روزانه مورد نظارت قرار گرفته و محل ارسال و نگهداری میوه‌ها و نیز تازگی و سلامت آنها توسط سازمان میادین بررسی می‌شود.

وی ادامه داد: برای اعمال نظارت‌های بهداشتی سال‌ها پیش قرار بود آزمایشگاهی ایجاد شود تا از میوه‌های ورودی به این مراکز نمونه‌برداری شده و اگر در آن‌ها موادی مانند نیترات یا مواد نگه دارنده وجود داشت مشخص شود اما چنین اتفاقی رخ نداد؛ وجود چنین آزمایشگاهی می‌تواند به طور صددرصدی سلامت میوه‌ها را تایید کند.

جوادی خاطرنشان کرد: موضوع نظارت بر سلامت شهروندان ذاتا وظیفه شورای شهر نبوده و مراکز بهداشت که بودجه مورد احتیاج در این رابطه را دریافت می‌کنند، وظیفه نظارت بر سلامت و بهداشت شهروندان را برعهده دارند.

وی افزود: نظارت بر گوشت و مواد خام برعهده دامپزشکی بوده، نظارت بر خط تولید مواد غذایی برعهده سازمان غذا و دارو است و مراکز پخش مواد غذایی را نیز مرکز بهداشت استان و بهداشت محیط مورد نظارت قرار می‌دهند.

کد خبر 407668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.