استفاده از ART در حمل‌ونقل عمومی شیراز بررسی می‌شود

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز گفت: ممکن است تصمیم‌گیری درخصوص احداث تراموا تغییر کرده و به سمت احداث ART برویم که نوعی تراموا است اما نیازی به ریل‌گذاری بالاسری ندارد.

نواب قائدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا درخصوص آخرین وضعیت تراموا در کلانشهر شیراز اظهار کرد: شورای شهر به شهرداری برای انعقاد قراردادی به مبلغ ۱۵۰۰ میلیارد تومان مجوز داده تا بدین شکل برای مسیری به مسافت ۱۰ کیلومتر تراموا در شهر ایجاد شود.

وی با بیان اینکه خط اول تراموا از دروازه اصفهان تا شاهزاده قاسم طرح‌ریزی شده، افزود: طرح احداث تراموا آماده و مشاوره‌های مربوط نیز گرفته شده اما هنوز قراردادی بسته نشده و ممکن است تغییراتی در آن به‌وجود آید.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز تصریح کرد: ممکن است تصمیم‌گیری درخصوص احداث تراموا تغییر کرده و به سمت احداث ART برویم که نوعی تراموا است اما نیازی به ریل‌گذاری بالاسری ندارد؛ این امر پس از بررسی و انعقاد قرارداد مشخص می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ایستگاه وکیل به عنوان آخرین ایستگاه خط یک متروی شیراز که طراحی خاص و شبیه به بازار وکیل طراحی شده، در دهه فجر افتتاح خواهد شد، ادامه داد: علاوه بر تکمیل خط یک مترو در سال جاری، خط دو متروی شیراز نیز تا دهه فجر سال آینده از میانرود تا میدان امام حسین(ع) با چهار ایستگاه افتتاح خواهد شد.

توسعه دوچرخه‌سواری در شیراز

قائدی خاطرنشان کرد: هدف شورای شهر ایجاد مسیرهای دوچرخه‌سواری در محلات بوده و در مرکز شهر سعی می‌شود دیگر مسیر جداکننده‌ای ایجاد نشود تا مشکلات ترافیکی به وجود نیاید.

وی اضافه کرد: استقبال شهروندان شیرازی از دوچرخه‌های اشتراکی که به تازگی راه‌اندازی شده است بسیار خوب بوده و استفاده زیادی دربین مردم داشته است.

رئیس کمیسیون عمران،حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز گفت: شهرداری روی ودیعه دوچرخه‌ها یارانه پرداخت کرده است؛ مبلغ این ودیعه ۱۶۹ هزار تومان بوده و شهروندان نیز ۲۰ هزار تومان پرداخت خواهند کرد و پس از آن هزینه استفاده از دوچرخه که هر نیم ساعت استفاده ۱۵۰۰ تومان است، از آنان اخذ می‌شود.

کد خبر 407667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.