اتفاق شوم برای ۲ زن در استخر برج لاکچری

جزئیات جدید از آتش گرفتن هواپیمای گرگان - تهران، مرگ سرنشین در پی واژگونی خودرو در کرمان، آتش‌سوزی ۴ لنج در بندر جاسک، درمان اولین بیمار مبتلا به ویروس کرونا و آتش سوزی در مدرسه ای در همدان، عناوین مهم ترین حوادث ۲۴ ساعت گذشته است که در بسته خبری یکشنبه _۶بهمن ماه_ می خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آتش سوزی در قسمت سونای خشک یک مجتمع مسکونی آتش نشانان ۲ ایستگاه را به خیابان دولت کشاند. که در این حادثه ۲ زن آسیب دیدند.

به دنبال تماس شهروندان با سامانه ۱۲۵ و اطلاع رسانی این حادثه، ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران بی درنگ زنگ ایستگاه‌های ۸۹، ۹۷ را ساعت ۱۸:۴۵ عصر روز گذشته به صدا درآورد و آتش نشانان این دوایستگاه به همراه کامیونت خاورحامل دستگاه تنفسی و خودروی حمل تشک نجات به سمت خیابان دولت، خیابان دیباجی جنوبی، خیابان لادن حرکت کردند.

حمید محمدیانی افسر آماده منطقه ۲ عملیات سازمان آتش نشانی تهران در این باره گفت: قسمت سونای خشک استخر یک مجتمع مسکونی در طبقه منفی دو این ساختمان ۵ طبقه به علت نامشخصی طعمه شعله‌های آتش شد و و دود ناشی از آن طبقات فوقانی را نیز فرا گرفت.

وی تصریح کرد: آتش نشانان بلافاصله به دو گروه تقسیم شدند و گروه اول پس از قطع برق و گاز ساختمان و نیز ایمن سازی محل حادثه با استفاده از چند بند لوله آبرسانی، خود را به کانون آتش سوزی رساندند و عملیات مهار آتش را آغاز کردند.

این افسر آماده آتش نشانی اضافه کرد: همزمان گروه دوم آتش نشانان نیز با جستجو در طبقات، همه ساکنان را از ساختمان خارج و به محل امن منتقل کردند.

محمدیانی با اشاره به مهار به موقع این آتش سوزی توسط آتش نشانان، اظهار داشت: درجریان این آتش سوزی دو زن ۵۰ و ۷۰ ساله دچار دود گرفتگی شدند که بلافاصله برای انجام درمان اولیه، تحویل عوامل اورژانس حاضر در محل شدند.

وی در خاتمه اعلام کرد که در حال حاضر کارشناسان آتش نشانی منطقه علت بروز این آتش سوزی را در دست بررسی قرار داده اند.

آتش‌سوزی مدرسه ای در همدان

۱۱ مصدوم در پی آتش‌سوزی مدرسه ای در همدان به جای ماند.

مسئول روابط عمومی اورژانس پیش بیمارستانی استان همدان گفت: ساعت ۱۰:۴۵ دقیقه صبح امروز گزارشی مبنی بر آتش‌سوزی در یک مدرسه به فوریت‌های پزشکی اعلام شد.

این حادثه ۱۱ نفر مصدوم داشت که ۸ نفر از آنها دانش آموز و ۳ تن دیگر از پرسنل مدرسه بودند. خوشبختانه به دانش آموزان آسیب جدی وارد نشده بود به‌طوریکه ۵ نفر از آنها در محل درمان شدند و ۶ نفر توسط اورژانس به بیمارستان منتقل شدند.

درمان اولین بیمار مبتلا به ویروس کرونا

این بیمار ۱۰ ژانویه، مبتلا و ۱۵ ژانویه در بیمارستان بستری شد. پزشکان ابتلای این زن به ویروس کرونا را به عنوان اولین مورد در این منطقه مورد تائید قرار دادند.

اولین بیمار مبتلا به ویروس کُشنده کرونا در شانگ‌های چین درمان و از بیمارستان مرخص شد.

یک بیمار ۵۶ ساله در شانگ‌های چین که مبتلا به ویروس کشنده کرونا بود، مداوا شده و از بیمارستان مرخص شد.

این زن که مدت‌های طولانی در شهر ووهان، اولین محل شیوع ویروس کرونا، زندگی می‌کرده است به عنوان اولین نفر از مبتلایان به این ویروس خطرناک درمان شد. پزشکان پس از بررسی وضعیت این زن و نداشتن تب به مدت ۶ روز به او اجازه ترخیص از بیمارستان را دادند.

این بیمار ۱۰ ژانویه، دو روز پس از ورود به شانگهای، به این ویروس مبتلا شد و ۱۵ ژانویه در بیمارستان بستری شد. پزشکان ابتلای این زن به ویروس کرونا را به عنوان اولین مورد در این منطقه مورد تائید قرار دادند.

در مدت درمان وضعیت این زن روبه بهبودی گذاشت و دمای بدن او به مدت شش روز افزایشی نداشت. پس از دریافت نتایج آزمایش‌های این زن، پزشکان تصمیم به ترخیص او از بیمارستان گرفتند. کمیته سلامت ملی چین روز شنبه تائید کرد تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور به حدود دو هزار نفر رسیده است.

علائم شایع ابتلا به این ویروس مشکلات تنفسی، تب، سرفه، تنگی نفس است. رسانه‌های رسمی چین گزارش دادند شمار کسانی که بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در این کشور جان باخته‌اند به ۵۶ نفر رسیده است.

در پی شیوع این ویروس مرگبار، نخستین شهر در خارج از منطقه ووهان چین نیز قرنطینه شد.

آتش‌سوزی ۴ لنج در بندر جاسک

فرماندار شهرستان جاسک از آتش سوزی چهار لنج صیادی در این شهرستان خبرداد.

محمد رادمهر افزود: از ساعتی پیش چهار لنج صیادی نیز شروع به آتش سوزی کردند که تاکنون دو مورد آن به طول کامل سوخته است.

وی با بیان اینکه دو لنج دیگر در حال سوختن است، خاطرنشان کرد: نیروهای امدادی و آتش نشانی در حال اطفا این لنج ها هستند.

رادمهر بیان کرد: در کوتاه ترین زمان ممکن از طریق دریا و خشکی با شناور ناجی اداره بندر آتش نشانی، ماشین های آتش نشانی پدافند هوایی ارتش، نیرو دریایی ارتش، نیرو دریایی سپاه، تانکر های آبفا و دیگر ارگان ها به محل اعزام شده و درحال خاموش کردن آتش هستند.

فرماندار شهرستان جاسک با اشاره به اینکه با توجه به درخواست آتش نشانان دو قایق جهت همکاری با آتش نشانان توسط شیلات و اداره بندر در محل اعزام و درحال اقدام هستند، اضافه کرد: دلیل عدم خاموش بودن این دولنج فایبرگلاس بودن نوع شناور است که بدلیل باد شدید دوباره شعله های آتش فعال می شود.

بنابه این گزارش، علت آتش سوزی جوشکاری در یکی از لنج ها بود که وزش شدید باد آتش را به ۳ لنج دیگر سرایت داده است.

مرگ سرنشین در پی واژگونی خودرو در کرمان

فرمانده پلیس راه جیرفت و عنبرآباد از کشته شدن یک نفر بر اثر واژگونی خودرو پژو در بزرگراه خلیج فارس در حوزه روستای تلشیراز عنبرآباد خبر داد.

سرگرد حسین زاده فرمانده پلیس راه جیرفت وعنبرآباد گفت: روز گذشته خبری مبنی بر وقوع یک فقره حادثه رانندگی در حوزه شهرستان عنبرآباد به پلیس اعلام شد.

او گفت:باحضور ماموران در محل مشخص شد یک دستگاه خودرو ۴۰۵ به دلیل تخطی از سرعت مطمئنه و عدم توانایی کنترل خودرو در بزرگراه خلیج فارس در حوزه روستای تلشیراز عنبرآباد واژگون شده است.

سرگرد حسین زاده بیان داشت:متاسفانه پس از اعزام راننده خودرو به بیمارستان بدلیل شدت جراحت وارده در بیمارستان فوت شد.

او از شهروندان خواست همواره با آرامش رانندگی وهیچ گاه نخواهند فرصت کم را با سرعت غیر مجاز جبران کنند.

جزئیات جدید از آتش گرفتن هواپیمای گرگان - تهران

مسافران پرواز هواپیمای سانحه‌دیده گرگان به تهران که عصر امروز موتور این هواپیما قبل از اوج گرفتن دچار حریق شد با هواپیمای جایگزین به تهران منتقل شدند.

ساعت ۱۳ امروز موتور هواپیمای شرکت هواپیمایی قشم ایر که از نوع فوکر ۱۰۰ بوده قبل از بلند شدن از باند پرواز و اوج‌گیری دچار حریق شد.

این حادثه باعث شد بلافاصله خلبان پرواز را لغو کرده و هواپیما را دوباره به باند فرودگاه هدایت کند.

پیگیری خبرنگاران در گرگان حاکی است، بلافاصله مسافران از هواپیما خارج شده و عملیات اطفاء این موتور هواپیما بدون مشکل انجام شد.

مدیرکل فرودگاه‌های استان گلستان نیز اعلام کرد مسافران این پرواز با پرواز جایگزین به تهران منتقل شدند و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

علی متانت گفت: مسافران این پرواز ۸۵ نفر بوده که همه در سلامت هستند.

لازم به ذکر است، بیشترین پروازهای فرودگاه گرگان به مقصد تهران است.

کد خبر 407658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.