رشد ۵ درصدی صدور پروانه ساختمانی در تابستان امسال

براساس اعلام مرکز آمار ایران تابستان امسال ۳۸ هزار و ۳۹۳ پروانه احداث ساختمان توسط شهرداری‌های کشور صادر شده که نسبت به بهار ۵.۱ درصد و نسبت به تابستان سال گذشته ۱۴.۸ درصد رشد نشان می دهد.

به گزارش ایمنا، مرکز آمار در تازه‌ترین آمار خود اعلام کرد: پیش بینی شده بود ۹۸ هزار و ۶۵۹ واحد مسکونی در پروانه احداث ساختمان که توسط شهرداری صادر شده ساخته شود که متوسط تعداد واحد مسکونی در هر پروانه احداث ۲.۶ واحد بود.

مجموع مساحت زیربنا در پروانه‌های صادرشده برای احداث ساختمان‌ در تابستان امسال حدود ۱۷ میلیون و ۷۷۳ هزار مرمربع بود که نسبت به بهار گذشته ١,٣ درصد و نسبت به فصل مشابه سال گذشته حدود ٠.٦ درصد افزایش دارد و متوسط مساحت زیربنا در این پروانه‌ها ٤٢٦ مترمربع بوده است.

رشد چهار درصدی صدور پروانه احداث ساختمان در تهران

همچنین براساس این گزارش در تابستان امسال دو هزار و ۱۱۶ پروانه احداث ساختمان در تهران صادرشده است که نسبت به فصل گذشته حدود چهار درصد و نسبت به فصل مشابه سال گذشته حدود ٢٦.٨ درصد کاهش را ثبت کرد.

پیش‌بینی شده بود که در تابستان امسال ۱۴ هزار و ۵۴۰ واحد مسکونی در ازای پروانه‌های صادر شده در تهران از سوی شهرداری ساخته شود که نسبت به بهار ۳.۹ درصد و نسبت به تابستان سال گذشته ۳۰.۹ درصد کاسته شد و متوسط تعداد واحد مسکونی برای هر یک از این پروانه‌های احداث ساختمان ٦.٩ واحد بود.

مجموع مساحت زیربنا در پروانه‌های احداث ساختمان‌ صادرشده از سوی شهرداری‌ تهران در تابستان امسال بیش از دو میلیون و ۶۶۷ هزار مترمربع بود که در بهارگذشته حدود ٤,١ درصد و نسبت به فصل مشابه سال گذشته حدود ٣١.٣ درصد کاهش نشان می دهد و متوسط مساحت زیربنای این دسته از پروانه‌ها در دوره‌ی مورد بررسی حدود یک هزار و ۲۶۰ مترمربع بود.

کد خبر 407649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.