کتابخانه‌های سبز؛ راهی برای مبارزه با بیسوادی در هند

اخیرا احداث کتابخانه‌ها در فضاهای سبز به جنبشی عظیم در میان معماران هندوستانی برای مبارزه با بیسوادی تبدیل شده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، استفاده از فضاهای سبز برای آموزش مفهوم جدیدی در میان معماران هندی به منظور ترغیب کودکان به لذت از مطالعه پیدا کرده است. بسیاری از مدیران کلانشهر بمبئی در هندوستان تصمیم گرفتند برای کاهش بیسوادی در این کشور از فضاهای سبز شهری بهره گیرند تا هر چه بیشتر کودکان را به سمت مطالعه جذب کنند. این ایده در بسیاری از شهرهای هندوستان پیاده شد و موفقیت‌های زیادی را نیز به دنبال داشت.

در یکی از پارک‌های کلانشهر بمبئی پاویونی به طول حدود ۳۷ متر و عرض ۱۲ متر بنا شد تا بر خلاف کتابخانه‌های سنتی فضایی مطلوب و دوست‌داشتنی برای مطالعه کودکان به وجود آید. این کتابخانه زیبا، که Bookworm نام گرفت، فضاهایی برای نشستن و قصه‌گویی را در بر گرفته است و می‌تواند بیش از ۱۲ هزار کتاب را در قفسه‌های خود جای دهد. تمام کتاب‌های پاویون جدید اهدایی مدارس سراسر شهر بمبئی است که موضوعات مورد علاقه کودکان را شامل می‌شود. کتابخانه Bookworm محیطی صمیمی برای کودکان در دل طبیعت به وجود آورده است و به آن‌ها اجازه می‌دهد در محیطی سرگرم‌کننده از مطالعه لذت برند و همزمان با بازی در پارک، مطالبی جدید بیاموزند.

سازندگان کتابخانه جدید Bookworm به منظور گسترش پیام "توانمندسازی از طریق آموزش" تصمیم گرفتند این کتابخانه را به گونه‌ای طراحی کنند که امکان بازیافت و انتقال آن به دیگر مکان‌ها وجود داشته باشد. آن‌ها برای ساخت این کتابخانه از تعداد سه هزار و ۶۰۰ ماده پیش‌ساخته بهره گرفتند به همین دلیل امکان باز کردن قطعات از یکدیگر و انتقال آن‌ها به مکان جدید وجود دارد. در ساخت پاویون جدید کتابخانه، تمام اصول پایداری شهر در نظر گرفته شده است و میزان انتشار کربن از آن صفر است.

کتابخانه Bookworm ایده بسیار جالبی برای جذب کودکان به انجام فعالیت‌های سالم و دوری از فقر، جرم و جنایت و بیسوادی است که می‌تواند در بسیاری از کشورهای جهان به خصوص آفریقای سیاه و جنوب آسیا که در آن مردم از مهارت‌های کافی برای خواندن و نوشتن برخوردار نیستند، موفقیت‌های زیادی را به دنبال داشته باشد.

کد خبر 407616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.