ارتقای درجه سه شهرداری در هرمزگان

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان گفت: درجه سه شهرداری بیکاه رودان به چهار، سرگز احمدی حاجی آباد و سندک میناب به سه ارتقا یافت.

به گزارش ایمنا، رضا مدرس اظهار کرد: ارتقای درجه جدید این شهرداری‌ها از سوی وزیر کشور به استانداری هرمزگان ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: با احتساب این سه شهرداری از ابتدای سال تاکنون ۱۵ شهرداری استان هرمزگان ارتقا درجه یافته است.

معاون استاندار هرمزگان یادآورشد: درجه بندی شهرداری‌ها باعث می‌شود ساختار تشکیلاتی آن‌ها به تبع ابلاغ درجه جدید تغییر یابد.

مدرس ادامه داد: براساس دستور ابلاغی وزارت کشور، شهرداری‌هایی که چهار سال از زمان ابلاغ آخرین درجه آن‌ها گذشته، می‌توانند پیشنهاد ارتقای درجه خود را پس از تایید استانداری به سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ارسال کنند.

وی گفت: ارتقای درجه شهرداری‌ها به استناد تبصره (۳) ماده (یک) آیین‌نامه حقوق و مزایای شهرداران مصوب یکم تیرماه سال ۱۳۷۰ هیئت وزیران و اصلاحیه‌های بعدی آن و براساس شیوه نامه و عوامل ناظر بر درجه‌بندی شهرداری‌ها که در سال۹۴ به تایید سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی وقت کشور رسیده، انجام شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان خاطرنشان کرد: در دستورالعمل جدید درجه‌بندی شهرداری‌ها، جدول کسب امتیاز درآمد، با اختصاص کمینه امتیاز به شهرداری‌های کم‌درآمد و بیشینه امتیاز به بیشترین درآمد شهرداری‌های کشور و برقراری رابطه منطقی بین بازه تغییرات درآمد کشوری طراحی شده است.

مدرس گفت: نحوه امتیازدهی شاخص جمعیت نیز براساس بازه جمعیتی شهرهای ایران طبق آخرین آمار به روز و مصوب کشوری، طبقه‌بندی و شاخص تقسیمات کشوری مبنی بر موقعیت شهر از لحاظ تقسیمات کشوری با توجه به درجه استانداری، فرمانداری و بخشداری امتیازبندی شده است.

وی تصریح کرد: تخصیص امتیاز کل به هر یک از شاخص‌ها، متعادل با وزن آن لحاظ شده که این امر موجب تاثیر همگن هر یک از معیارهای فوق در درجه شهرداری است و از این پس ملاک عمل برای بررسی و انطباق درخواست شهرداری‌ها، بر اساس جدول دستورالعمل و از طریق معاونت عمرانی استانداری به حوزه معاونت امور شهرداری‌ها، مورد بررسی و اقدام لازم قرار خواهدگرفت.

منبع: ایرنا

کد خبر 407613

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.