قوانین صادرات فرش باید به‌روز شود

رئیس مرکز ملی فرش ایران گفت: مشکلات در بخش قوانین صادرات فرش دغدغه امروز صادرکنندگان است و با کمک اتحادیه و مرکز ملی قوانین باید به روز و چالش‌ها رفع شود.

به گزارش ایمنا به نقل از مرکز ملی فرش ایران، فرح ناز رافع در دیدار با رئیس و اعضای هیئت مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف ایران، اظهار کرد: برنامه مفصلی تدوین کردم اما به خودم اجازه ندادم آن را بدون مشورت و نظر بخش خصوصی و اتحادیه بیان کنم چون مرکز ملی فرش ایران عصاره و چکیده تمام اتحادیه ها، قالی بافان، صنایع وابسته به فرش و کارشناسان است.

وی گفت: مشکل اصلی فرش دستباف ایرانی بازار فروش و در این بازار موضوع بازاریابی و مارکتینک است و مرکز و دولت در این بخش فقط نقش سیاستگذاری و تسهیلگری دارد اما برای ادامه راه بخش خصوصی و به ویژه اتحادیه باید همراه باشد.

رئیس مرکز ملی فرش ایران افزود: در حوزه فرش دستباف ایرانی می توانیم انقلاب ایجاد کنیم که این حرکت با ایجاد و ترمیم زیرساخت ها از تامین پشم و کرک و صنعت رنگرزی تا تامین ابریشم مورد نیاز اجرا می شود. اما سوال این است که چقدر در حوزه صنایع جانبی فرش هزینه کردیم؟ چقدر آن را به روز کردیم؟ یا همچنین در حوزه رنگرزی و نخ ریسی؟ اگر به تمام امور حرفه ای و تخصصی نگاه کنیم و اتحاد دستگاهی و بخش خصوصی وجود داشته باشد بازار جهان را از آن خود خواهیم کرد.

رافع مشکلات در بخش قوانین صادرات فرش را دغدغه امروز صادرکنندگان عنوان کرد و گفت: با کمک اتحادیه و مرکز ملی قوانین باید به روز و چالش‌ها رفع شود.

فرش ماشینی جای دستباف به فروش می رسد

کارشناسان و اعضای هیات مدیره اتحادیه تولید کنندگان و صادر کنندگان فرش دستباف ایران نیز در این جلسه اعلام کردند که فرش ماشینی را در بازار جای فرش دستباف به فروش می رسانند. بعنوان نمونه فرش های ماشینی را سر و ته کار ابریشم می بندند تا شبیه به دستباف شود. برخی هم طرح های فرش های دستباف را کپی کرده و حتی ثبت رسمی می کنند. اینها بخشی از چالش های رخ داده در این بازار است و در کنار آن مشکلات قوانین و بخشنامه ها در حوزه صادرات هم داریم.

کد خبر 407604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.