پایگاه‌های آتش نشانی یزد مجددا جانمایی می‌شود

سرپرست سازمان آتش نشانی شهرداری یزد گفت: باتوجه به اینکه تعدادی از ساختمان های آتش نشانی قدیمی بوده نیاز است برای برخی پایگاه‌ها، در برنامه میان مدت جانمایی‌ جدید شود.

سید محمد میرجلیلی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا  اظهار کرد: ساختمان های قدیمی فعلی آتش نشانی هم می‌توانند با تغییر اندک به ساختمان اداری مورد نیاز شهر تبدیل شوند.

وی با تاکید بر این که نگهداری تجهیزات فعلی هزینه سنگینی دارد، افزود: از سوی شهرداری اعتبار خوبی دریافت کردیم و این موضوع به تصویب شورای شهر خواهد رسید بنابراین سال آینده از نظر تامین تجهیزات جدید و به لحاظ خرید خودرو اقداماتی خواهد شد.

سرپرست سازمان آتش نشانی شهرداری یزد تاکید کرد: جهت تقویت تجهیزات هیدرولیک و تجهیزات امداد و نجات حوادث چاه ها و خرید خودروهای سنگین اطفای حریق سال آینده ملزومات مورد نیاز خریداری می شود.

وی با بیان اینکه ایمن سازی بوستان های شهری در اولویت قرار دارد، گفت: به دلیل اینکه چندین مورد آتش سوزی در پارک کوهستان رخ داد و به علت نامناسب بودن مسیر، دسترسی خودروهای آتش نشانی به آن محل امکانپذیر نبود، اقدامات ایمن سازی در این راستا انجام می‌شود.

میرجلیلی افزود: ایمن سازی پارک‌های بزرگ به تایید کمیته‌های شهرداری رسیده است و بر این اساس تجهیزات اطفای حریق در پارک‌ها نصب می‌شود تا مردم بتوانند قبل از رسیدن ماموران آتش نشانی برای کاهش خسارت‌ها اقدام کنند.

وی با بیان اینکه شهرداری‌های مناطق با همراهی ستاد مدیریت بحران استان به رفع آبگرفتگی‌های معابر اقدام کردند و بسیاری از موارد رفع شده است، افزود: امسال به علت افزایش بارندگی‌ها تعداد اعزام آتش نشانی برای رفع آبگرفتگی‌ها بیشتر بود البته هنوز برای رفع منشأ این معضل شهری تلاش بیشتری نیاز است.

سرپرست سازمان آتش نشانی شهرداری یزد با بیان اینکه امسال۱۲۰ مورد چاه جذبی حفر شده است، تاکید کرد: رشد هفت برابری حفر چاه جذبی در سال جاری نسبت به سال های گذشته حجم آبگرفتگی معابر را بسیار کم کرده است.

وی گفت: در طرح جامع دفع آب های سطحی مبنای کار هدایت آب به سمت رودخانه های مرکز شهر است و بودجه خوبی با کمک شهرداری برای این موارد دریافت شده است.

میرجلیلی با بیان اینکه برای حفر چاه جذبی باید کار کارشناسی و جانمایی درست انجام شود تا موثر باشد، گفت: برای معابری که حجم آب زیادی در آنها جمع می شود چاه جذبی توصیه نمی شود و با کانال کشی یا هدایت آب به باغات و خارج از شهر مشکل را رفع می کنیم.

کد خبر 407597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.