طرح «پیاده‌راه‌های کسب» در یزد اجرا می‌شود

معاون شهرسازی و معماری شهرداری یزد با بیان اینکه طرح «پیاده راه‌های کسب» در یزد اجرایی می‌شود، گفت: مغازه‌داران پس از عقد قرارداد با شهرداری می‌توانند از پیاده روی مقابل مغازه خود برای پذیرایی از مشتریان خود استفاده کنند.

 مجتبی فرهمند در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد:  پیاده روها با توجه به اینکه می‌تواند محل حضور مردم باشد باید مورد استفاده قرار گیرد و بر این اساس برای پیاده راه‌های بالای پنج متر لایحه‌ای تنظیم شده تا بعضی کاربری‌ها از جمله اغذیه فروشی، بستنی فروشی، کافی شاپ و رستوران بتوانند از این ظرفیت استفاده کنند.

وی افزود: موضوع پیاده راه‌های کسب در مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی در تدوین قوانین ارتقای سیما و منظر شهری آورده شده که بیشتر به کارکردها در فضاهای شهری و پیاده راه‌های شهری توجه کرده است.

معاون شهرسازی و معماری شهردار یزد هدف از این طرح را افزایش تعامل اجتماعی دانست و تاکید کرد: این کار می‌تواند تعامل اجتماعی و سر زندگی را در شهر تقویت کند و پیاده راه‌ها را ساماندهی می‌کند.

وی گفت: این طرح از سوی شورای شهر یزد مصوب شده و پس از تایید فرمانداری برای اجرا ابلاغ خواهد شد.

فرهمند افزود: مغازه‌داران برای ایام نوروز می‌توانند با مراجعه به شهرداری برای انجام قرارداد اقدام کنند و در صورتی که شرایط لازم وجود داشته باشد با دریافت مجوز از پیاده روی مقابل مغازه خود برای پذیرایی در ایام عید استفاده کنند.

کد خبر 407594

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.