انبارهای غیرمجاز نگهداری پسماندهای قابل بازیافت تعطیل می‌شود

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان با بیان اینکه انبارهای غیر مجاز نگهداری پسماندهای قابل بازیافت تعطیل می‌شود، گفت: ۱۲۰ انبار پسماند قابل بازیافت غیر مجاز در اصفهان شناسایی شده و تاکنون ۱۱۹ پرونده در این خصوص تشکیل شده است.

حسین امیری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در خصوص انبارهای غیر مجاز نگهداری پسماندهای قابل بازیافت که به صورت غیرمجاز سطح شهر فعالیت می‌کنند، اظهار کرد: یکی از معضلاتی که مشکلات متعددی را برای شهروندان و مدیریت شهری ایجاد کرده است، وجود گسترده انبارهای غیر مجاز زباله‌های بازیافتی و زباله گردی و همچنی خودروهای بدون مجوز جمع آوری بازیافت است.

وی با اشاره به تعداد این انبارها، گفت: ۱۲۰ انبار پسماند قابل بازیافت غیرمجاز در اصفهان شناسایی شده و تاکنون ۱۱۹ پرونده در این خصوص تشکیل شده است.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان ادامه داد: با پیگیری‌های صورت گرفته توسط شهرداری از این تعداد ۵۵ مورد توسط مالکان و شهرداری تعطیل شده و ۶۵ مورد نیز در دست بررسی و اقدام است.

وی با اشاره به اقدامات نامتعارف افراد زباله گرد در سطح شهر اصفهان، گفت: متأسفانه بعضی از این افراد اقدام به پاره‌ کردن کیسه‌های زباله و پخش آن در سطح معابر، خیابان‌ها و کوچه‌ها کرده و سیمای شهری نامناسبی را ایجاد کرده‌اند که برای مدیریت شهری قابل قبول نیست.

امیری تصریح کرد: متاسفانه در بسیاری از موارد مشاهده شده است برخی از افراد سودجو ضمن جمع آوری و نگهداری غیراصولی مواد بازیافتی اقدام به فروش این پسماندها بدون رعایت مسائل بهداشتی و استاندارد می‌کنند که تاثیر مستقیمی بر سلامت شهروندان دارد.

وی با بیان اینکه طرح شناسایی جامع اشخاص و خودرها در خصوص جمع آوری پسماندهای قابل بازیافت در سطح مناطق ۱۵ گانه توسط عوامل اداره کل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان اجرایی شده است، گفت: علاوه بر برخورد جدی با عوامل زباله گرد و یا خودروهای سیاری که بدون مجوز اقدام به جمع آوری زباله‌های قابل بازیافت می‌کنند، به کارگران خدمات نیز تذکر داده شده که از هرگونه جداسازی کیسه‌های زباله خودداری کنند.

امیری تصریح کرد: با توجه به بند ۲۰ ماده ۵۵  قانون شهرداری ها برای انبارهای شناسایی شده پیگیری‌های قانونی صورت گرفته و تا حصول نتیجه کامل، با اعمال قانون مزبور  نسبت به تعطیلی این مکان‌ها  اقدام می‌شود.

کد خبر 407587

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • منصورجاوید IR ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
    0 0
    کاری است شایسته تشکر.