پیشرفت ۸۶درصدی پروژه نمایشگاه بین‌المللی اصفهان

معاون عمران شهری شهردار اصفهان از پیشرفت ۸۶ درصدی پروژه نمایشگاه بین‌المللی خبر داد و گفت: احداث یک نمایشگاه بین‌المللی استاندارد و بر پایه مباحث اصولی ساختمان، امکانات و فضای نمایشگاهی یکی از اهداف اجرای این پروژه است.

ایرج مظفر در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: از دیگر اهداف احداث پروژه نمایشگاه بین‌المللی اصفهان بهبود صنعت اقتصاد توریسم و نمایشگاهی اصفهان و افزایش ماندگاری یک گردشگر در شهر اصفهان تا چهار روز است.

وی با اشاره به ویژگی‌های پروژه نمایشگاه بین‌المللی اصفهان تصریح کرد: در سالن امیرکبیر این پروژه، به دلیل مساحت مفید نمایشگاهی (حدود ۱۵ هزار مترمربع) سیستم اسکلت فلزی به صورت خرپایی خاص و سقف زیپ تِک و یک تکه با مساحت حدود ۲۱ هزار مترمربع استفاده شده است.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان تاکید کرد: پروژه نمایشگاه بین‌المللی اصفهان یکی از معدود پروژه‌هایی است که در آن تونل‌های تاسیساتی نفررو اجرا شده و در آینده برای اضافه کردن هر گونه تکنولوژی جدید در بخش آی. تی، برق و مکانیک نیاز به تخریب و حفاری نیست و به همین شکل می‌توان از این کانال‌ها برای به روز کردن یا بهره‌گیری از تکنولوژی روز تأسیسات استفاده کرد.

مظفر خاطرنشان کرد: مهم‌ترین بخش، فاز نخست پروژه سالن امیرکبیر است که ۱۵ هزارمترمربع فضای مسقف نمایشگاهی دارد و قادر خواهد بود به طور همزمان سه نمایشگاه را برگزار کند و ۵۵۰ غرفه ۱۲ متری در این سالن می‌توانند کالاها، محصولات و خدمات خود را در معرض دید مخاطبان قرار دهد.

وی با بیان اینکه در پروژه نمایشگاه بزرگ اصفهان پیاده‌روها و سواره‌روهای بسیار مناسبی در نظر گرفته شده است، ادامه داد: پارکینگ‌های جنوبی سالن امیرکبیر و قسمت غربی پروژه با گنجایش یک هزار خودرو در نظر گرفته شده که تا دو هزار جای پارک قابل افزایش است.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان با بیان اینکه ۶۳ درصد از سهام پروژه نمایشگاه بین‌المللی اصفهان متعلق به شهرداری است، گفت: فاز نخست این پروژه ۱۷ هکتار است و هزینه اجرایی برای بهره‌برداری از سالن امیرکبیر حدود ۱,۰۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

کد خبر 407573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.