شکاف میان مدیران و هنرمندان اصفهانی برداشته شود

رئیس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در سال‌های اخیر آنقدر در مقابل هنرمندان بدعمل شده و از وجود آن‌ها سوء استفاده کرده‌اند که هرگاه به‌سوی هنرمندان می‌رویم، نسبت به مدیریت شهری احساسی منفی دارند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نصیر ملت پیش از ظهر امروز (یکشنبه) در یکصد و یازدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر لزوم حمایت جدی از تاریخ، فرهنگ و تمدن اصفهان در بررسی بودجه سال آینده شهرداری، اظهار کرد: اصفهان دارای آثار و بناهای تاریخی و ارزشمندی است که گذشتگان باقی گذاشته‌اند و باعث جذب گردشگران به این شهر می‌شوند اما توجه به این آثار نباید ما را نسبت به خالقان و هنرمندانی که در این حوزه فعالیت می‌کنند غافل کند.

وی افزود: هنرمندان اصفهانی به‌واسطه استعداد و تلاش خود در گذشته همواره سبب رشد و توسعه شهر شده‌اند، اما در سال‌های اخیر به دلیل موانعی که وجود داشته، نتوانسته‌اند هنر خود را در توسعه شهر به کار گیرند، بنابراین نیاز است تسهیلات لازم برای آنان و ارزش‌گذاری بر وجود چنین هنرمندانی مورد توجه باشد.

رئیس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه بی‌توحهی به سرمایه های اجتماعی یکی از دلایل وقوع حوادث اخیر در کشور بوده و این بی‌توجهی در اصفهان پایین‌تر از دیگر شهرها است، تصریح کرد: اقدام در جهت پوشش دغدغه گروه‌های مرجع و هنرمندانی که بتوانند با طراوت فرهنگ و هنر خود در این سال‌های سرنوشت‌ساز، کشور را توسعه دهند، حداقل کاری است که باید برای شهر و هنرمندان آن انجام داد.

وی با بیان اینکه اگر نتوانیم هنرمندان خود را در شهر حفظ کنیم، جذب نخبگان دیگر شهرها به شهر خود یک کار بیهوده خواهد بود، ادامه داد: لازم است امکانات و زیرساخت‌های شهر برای هنرمندان نمایشی اختصاص داده شده و تابلوهای شهری نیز در اختیار معرفی آثار و برنامه‌های هنرمندان رشته‌های مختلف  قرار گیرد تا فاصله بین هنرمندان و دستگاه‌های اجرایی شهر و استان بیش از این افزایش پیدا نکند.

ملت خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر آنقدر در مقابل هنرمندان بدعمل شده و از وجود آن‌ها سوء استفاده کرده‌اند که هرگاه به‌سوی هنرمندان می‌رویم، نسبت به مدیریت شهری احساسی منفی دارند و هربار باید تلاش کنیم تا آن‌ها برای همراهی مدیریت شهری در طرح‌ها قانع شوند.

کد خبر 407571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.