استعفای برخی مدیران بهزیستی درپی بخشنامه تعارض منافع

رئیس سازمان بهزیستی گفت: با اجرای بخشنامه تعارض منافع تعدادی از مدیران این ارگان از سمت خود استعفا داده‌اند زیرا آنها باید بین کار اجرایی و اداره مرکز خصوصی یکی را انتخاب کنند.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی بهزیستی کشور، وحید قبادی دانا در خصوص بخشنامه تعارض منافع مدیران سازمان بهزیستی، اظهار کرد: این بخشنامه سه ماه ونیم قبل صادر شد به طوری که بر اساس آن اگر مدیران بهزیستی، مرکز خصوصی و دولتی را اداره می‌کردند باید استعفا می‌دادند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۳۰۰مرکز روزانه تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند، افزود: این بخشنامه۴۰هزار مؤسسه دولتی از جمله مهدکودک، مراکز نگهداری سالمندان، معلولان، بیماران روانی مزمن، مراکز مشاوره را شامل می‌شود.

رئیس سازمان بهزیستی تصریح کرد: این بخشنامه برای آن دسته از مدیران بازنشسته و یا کارشناسانی که در یکی از این مراکز مشغول بودند صادر شد که آنها بین کار اجرایی و اداره مرکز یکی را انتخاب کنند.

وی با اشاره به اینکه از این پس هیچ مجوزی برای مدیران فعلی و همچنین بستگان آنها صادر نخواهد شد، گفت: طی این مدت ۲۷۲ نفر از مدیران و کارشناسانی که اداره مرکزی را به عهده داشتند، از سمت خود استعفا دادند.

قبادی دانا گفت: طی این مدت ۲۷۲ نفر از مدیران و کارشناسانی که اداره مرکز غیردولتی را به عهده داشتند از سمت خود انصراف دادند.

به گفته وی، سه نفر از مدیران کل استان، ۶ نفر از معاونان، ۳۱ رئیس اداره استان، ۲۶ کارشناس مسئول و ۱۰۵ نفر کارشناس از مدیریت مراکز سازمان استعفا دادند.

رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه همچنین ۱۰۰نفر از سمت مدیریت سازمانی خود نیز استعفا داده‌اند، گفت: میان این افراد دو مدیر کل، هشت معاون، ۱۲ رئیس اداره، ۱۹ کارشناس و ۵۹ نفر کارشناس ناظر بودند.

قبادی دانا تأکید کرد: این بخشنامه در جهت شفافیت در مدیریت سازمان بهزیستی تدوین شده است تا رقابت خوبی میان مؤسسات دولتی و غیردولتی ایجاد شود تا به جامعه هدف آسیب نرسد.

رئیس سازمان بهزیستی در خصوص مسکن مددجویان نیز گفت: در بخش مسکن تفاهم نامه‌ای منعقد می‌شود که در دهه فجر اطلاع رسانی خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه ماهانه یک میلیون و۱۴۰هزار تومان به مراکز نگهداری افراد مجهول الهویه پرداخت می‌شود، گفت: برای نگهداری ۲۷ هزار معلول ضایعه نخاعی ماهانه ۵۵۴ هزار تومان حق پرستاری پرداخت می‌شود.

کد خبر 407569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.