ساخت تندیس شهید سلیمانی در اصفهان

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان پیشنهاد داد همزمان با افتتاح پروژه شهید سلیمانی در اصفهان، تندیس او در همان مکان نصب شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا نصراصفهانی پیش از ظهر امروز (یکشنبه) در یکصد و یازدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: در جریان بررسی لوایحی که توسط شهرداری اصفهان به شورای شهر فرستاده می‌شود، نماینده شهرداری نیز حضور دارد که از میان کارشناسان یا یکی از معاونان شهرداری انتخاب می‌شود.

وی افزود: برای آنکه در جریان بررسی لوایح نواقص رفع شده و برای اعضای کمیسیون‌ها سردرگمی ایجاد نشود، لازم است این نمایندگان با نماینده شهردار اصفهان در شورای شهر هماهنگی‌های لازم را انجام دهند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: هر لایحه‌ای به هر کمیسیونی ارسال می‌شود، فارغ از این که این لایحه در دیگر کمیسیون‌ها بررسی شده یا نه، لازم است به‌طور کامل بررسی شود زیرا هرکدام از کمیسیون‌های شورای شهر شان و جایگاه خود را داشته و نسبت به وظایف محوله مسئول هستند بنابراین اقدام هیچ کمیسیونی نمی‌تواند مانع از تصمیمات دیگر کمیسیون‌ها شود.

وی خاطرنشان کرد: در جریان احداث پل‌های ورودی رینگ چهارم اصفهان که به نام "شهید سلیمانی" نامگذاری شده، شایسته است تندیس وی ساخته شود تا هنگام افتتاح پروژه، از آن رونمایی و در همان مکان نصب شود.

دولت از انجام وظایف خود در قبال شهرداری‌ها سرباز می‌زند

رضا امینی، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این جلسه با تقدیر از اقدامات شهرداری در حوزه خدمت‌رسانی به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: از شورای نامگذاری به دلیل انتخاب مکانی شایسته برای نامگداری به نام سردار شهید سلیمانی تقدیر می‌کنم و امیدوارم باعث ماندگاری نام او در اذهان مردم شهر باشد.

وی افزود: به دلیل رابطه عاطفی که شهروندان با شهید سلیمانی برقرار کرده‌اند، نیاز است سازمان زیباسازی شهرداری اماکنی را در شهر شناسایی کرده و برای اجرای طرح‌های مناسب به یاد شهید سلیمانی اقدام کند.

امینی با اشاره به اینکه نمایندگان شهرداری برای بررسی لوایح باید به گونه‌ای انتخاب شوند که جمع‌بندی این لوایح برای اعضای کمیسیون‌ها تسهیل شود، تصریح کرد: لازم است نماینده مشخص و ثابتی در این امر تعیین شود تا باعث پیچیدگی موضوعات نشده و با وقت کمتر و دقت بیشتر این لوایح ارزیابی شود.

وی خاطرنشان کرد: پس از آنکه نحوه ابلاغ افزایش نرخ بنزین، موجب بروز حوادث و اغتشاشاتی در کشور شد، تهدیدی برای اصل نظام ایجاد کرد و خساراتی را درپی داشت، تنها ۳۰۰ میلیارد تومان به تجهیزات شهرداری اصفهان خسارت زده شد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: دولت از انجام تکالیف خود در قبال شهرداری‌ها سرباز می‌زند که این موضوع در نوع کمک‌های دولتی به بخش حمل‌ونقل عمومی مشهود است.

وی با اشاره به این که یکی از عوامل اصلی الایندگی هوا اتوبوس‌های شهری است، ادامه داد: مردم نمی‌پذیرند که به آن‌ها توصیه شود برای کاهش آلودگی از وسایل شخصی استفاده نکنند درحالی که اتوبوس‌های شهرداری خود عامل آلودگی هستند.

امینی با انتقاد از بی‌توجهی دولت به وضع ناوگان حمل‌ونقل عمومی کلانشهرها، افزود: دولت اختلاس‌های متنوعی که در کشور اتفاق افتاده و می‌افتد را به سبب صیانت بیشتر از حقوق مردم پیگیری کند تا دیگر شاهد عدم مدیریت دولت به دلیل کمبودها نباشیم زیرا مردم ما سزاوار این نوع برنامه‌ریزی‌ها نیستند.

کد خبر 407561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.