اختصاص سوخت به خودروهای سرویس مدارس بر اساس پیمایش

مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور از اختصاص سوخت به خودروهای سرویس مدارس بر اساس پیمایش خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور، مرتضی ضامنی با اشاره به سهمیه اختصاص یافته به رانندگان سرویس مدارس اظهار کرد: آن دسته از ناوگانی که در قالب سامانه پایش ناوگان دانش‌آموزی «سپند» ساماندهی شده‌اند به عنوان سرویس‌های مجاز به شمار می‌روند و از سهمیه سوخت ویژه سرویس مدارس برخواردار هستند.

وی افزود: در این خصوص در کارگروه مربوطه پس از بررسی‌های لازم میزان سهمیه تعلق گرفته به سرویس مدارس تا سقف ۱۲۰ لیتر برای خودروهای تک سوز و تا سقف ۸۰ لیتر برای خودروهای دو گانه سوز سهمیه بنزین اختصاص یافت.

مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور عنوان کرد: بر اساس مصوبه هیئت وزیران، مقرر شد بعد از دو ماه از اجرای طرح سهمیه بندی سوخت، تخصیص سهمیه سوخت سرویس‌های مدارس صرفاً بر مبنای پیمایش آن‌ها در قالب تخصیص اعتبار نقدی به حساب مالکان این خودروها انجام پذیرد؛ به این معنی که معادل سهمیه سوخت در نظرگرفته شده معادل ریالی آن به حساب مالکان واریز شود. 

ضامنی ادامه داد: مرجع شناسایی و ارایه مشخصات فعالان این حوزه نیز سامانه پایش ناوگان دانش آموزی "سپند" تعیین شده است.

وی با اشاره به شوه محاسبه پیمایش سرویس مدارس عنوان کرد: این میزان پیمایش از طریق برنامه نرم‌افزاری موبایلی انجام می‌شود که هر راننده موظف است برروی گوشی خود نصب کند.

مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور گفت: پیمایش ماهیانه هر راننده بر اساس گزارش ارسالی از نرم‌افزار فوق در هر ماه محاسبه و مبنای اختصاص اعتبار مربوط به سهمیه سوخت است و ارایه نشدن گزارش پیمایش صورت گرفته از این طریق، سبب حذف سهمیه سوخت خواهد شد.

ضامنی با اشاره به طریقه استفاده از این نرم‌افزار افزود: رانندگان سرویس مدارس باید با شروع هر سرویس، شروع سفر و پایان هر سرویس گزینه پایان سرویس را از طریق برنامه ثبت کنند؛ این موضوع شامل سرویس های رفت و برگشت و سرویس دوم و سوم نیز می‌شود؛ مجموع سرویس‌های انجام شده و مسافت‌هایی که توسط راننده در مدت زمان فعالیت طی  می‌شود تعیین کننده میزان سهمیه سوخت مورد نیاز راننده خواهد بود.

کد خبر 407555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.