پیشرفت فیزیکی ۷۷ درصدی توسعه ترمینال پروازهای خارجی اصفهان

مدیرکل فرودگاه‌های استان اصفهان توضیحاتی درباره طرح‌های توسعه‌ای فرودگاه اصفهان ارائه کرد و از پیشرفت فیزیکی بیش از ۷۷ درصدی توسعه ترمینال پروازهای خارجی و ۸۰ درصدی ساخت پارکینگ هواپیما خبر داد.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حسن امجدی با بیان اینکه طرح توسعه فرودگاه در سه برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت برنامه‌ریزی شده است،‌ اظهار کرد: آنچه در جهت بهبود کیفیت خدمات و بهسازی در سطح فرودگاه اصفهان انجام می‌شود، در قالب برنامه کوتاه مدت قرار دارد.

وی با بیان اینکه پروژه توسعه ترمینال پروازهای خارجی از مرداد ماه سال ۱۳۹۶ شروع و با پیشرفت فیزیکی بیش از ۷۷ درصد در حال اجراست،‌ تصریح کرد: با اجرای این پروژه فضای ترمینال پروازهای خارجی از شش هزار مترمربع به ۱۵هزار مترمربع افزایش می‌یابد که با این افزایش نیاز فعلی مسافران پروازهای خارجی، استقبال کنندگان و مشایعت کنندگان به فضای ترمینال برطرف می‌شود و شرایط برای افزایش امکانات و تسهیلات خدماتی فراهم خواهد شد.

امجدی ادامه داد: احداث موتورخانه شماره دو فرودگاه به مساحت هزار متر مربع زیربنا و با ظرفیت سرمایش هزار تن و ظرفیت گرمایشی پنج هزار و ۵۵۰ کیلو کالری بر ساعت از دیگر پروژه‌های در دست احداث فرودگاه اصفهان است.

به گفته وی این پروژه به منظور تامین هوای مطبوع در ترمینال‌های پروازی همزمان با پروژه توسعه ترمینال پروازهای خارجی شروع شده و با پیشرفت فیزیکی بیش از ۹۸ درصد در حال تکمیل است و به زودی به بهره برداری خواهد رسید.

افزایش موقعیت پارک هواپیما از ۱۰ به ۲۳ موقعیت

مدیرکل فرودگاه‌های استان اصفهان با اشاره به پروژه توسعه پارکینگ هواپیما گفت: این پروژه به مساحت ۷۴ هزار متر مربع از سال ۱۳۹۷ آغاز شد و با پیشرفت فیزیکی بیش از ۸۰  درصد در حال اجراست. با اجرای این پروژه موقعیت پارک هواپیما در اپرون فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان از ۱۰ به ۲۳ موقعیت افزایش خواهد یافت.

امجدی در این باره توضیح داد: با توجه به موقعیت ویژه فرودگاه اصفهان و اینکه جایگزین فرودگاه‌های پایتخت و اغلب فرودگاه‌های کشور است، اجرای این پروژه می‌تواند نقش بسزایی در رونق صنعت حمل‌ونقل هوایی و همچنین یاری‌رسانی به دیگر فرودگاه‌های کشور در مواقع بحران داشته باشد.

وی تاکید کرد: اجرای این پروژه گامی دیگر در جهت توسعه زیرساخت‌های اساسی و افزایش ظرفیت پذیرش و خدمت‌رسانی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران خواهد بود.

به گفته امجدی برای شروع برنامه‌های بلند مدت نیاز به تملک برخی اراضی است و این امر یکی از ماموریت‌های اصلی اداره کل فرودگاه‌های استان اصفهان به شمار می‌رود. در حال حاضر توافق برای تملک ۴۰۰ هکتار از اراضی مورد نیاز انجام شده است و با توجه به تامین اعتبار انجام شده (با استفاده از منابع مالی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران ) اراضی مذکور به زودی تعیین تکلیف خواهد شد.

امجدی با اشاره به این که برنامه های میان مدت در سه تا چهار سال قابل بهره برداری است،‌ توضیح داد: دو پروژه سالن جایگاه تشریفات اختصاصی(cip) فرودگاه اصفهان به مساحت دو هزار مترمربع و تصفیه خانه فاضلاب فرودگاه به مساحت شش هزار و ۲۴۰ مترمربع با ظرفیت روزانه ۶۳۰ متر مکعب در خرداد ماه امسال افتتاح و به بهره برداری رسید.

بهره‌برداری از پایانه بار هوایی

وی درباره ساخت کارگو (پایانه بار هوایی) فرودگاه اصفهان نیز توضیحاتی ارائه کرد و گفت: ساخت و تجهیز ترمینال بار هوایی فرودگاه اصفهان در زمینی به متراژ دو هزار مترمربع با سرمایه گذاری بیش از ۱۸ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی در قالب قرارداد BOT‌ منعقد شد. ترمینال بار هوایی فرودگاه اصفهان در آخرین روز تابستان سال جاری به بهره برداری رسید و ظرفیت پذیرش حدود ۱۰ تن بار در روز را دارد. این پایانه مجهز به دو سردخانه زیر صفر و بالای صفر درجه است.

امجدی گفت: این فرودگاه به عنوان بزرگترین فرودگاه بخش مرکزی کشور به شمار می رود که با دو باند استاندارد (هر کدام به طول ۴۳۹۷ متر) و تجهیزات فرودگاهی، ناوبری و کمک ناوبری، نظارتی و ارتباطی مدرن اعم ازPSR-SSR  RADAR -RVR-DVOR-NDB-DME-ILS (دستگاه پیشرفته دید افقی باند RVR) و انواع دستگاه‌های فرستنده و گیرنده یکی از به روزترین فرودگاه‌های کشور است.

افزایش ۱۱ درصدی پروازهای اصفهان نسبت به آذر ۹۷

مدیرکل فرودگاه های استان اصفهان با اشاره به این که آذر ماه سال جاری، فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان به حدود ۱۶۱ هزار مسافر در قالب ۱۵۳۰ پرواز خدمات ارائه کرده که این میزان نسبت به آذر ماه سال گذشته رشد ۱۱ درصدی داشته است.

وی با بیان اینکه شش درصد این مسافران از طریق ترمینال پروازهای خارجی به مقاصد استانبول، دبی، دوحه، نجف،کویت، بغداد و مسقط پذیرش و اعزام شده اند، تصریح کرد: مسیرهای پروازهای داخلی فرودگاه اصفهان عبارتند از آبادان- اهواز-بندرعباس- بهرگان- بوشهر- تبریز- تهران- خارک- رامسر- رشت- زاهدان- ساری- سیری- شیراز- عسلویه- قشم- کیش- لاوان-ماهشهر- مشهد و کرمان.

کد خبر 407553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.